Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni prijediplomski studij Povijest umjetnosti |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Trajanje | 3 godine (6 semestara) |
ECTS | 90 |
Akademski naziv | sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) povijesti umjetnosti (univ. bacc. hist. art.) |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Polaganje svih ispita i obranom završnog rada |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Nakon završena dvopredmetnog prijediplomskog studija moguć je nastavak obrazovanja na diplomskome studiju (studentima koji se nakon završetka prijediplomskog studija povijesti umjetnosti odluče za nastavak obrazovanja na Filozofskome fakultetu u Rijeci nudi se mogućnost upisa na sveučilišni diplomski studij Povijest umjetnosti (dvopredmetni); moduli: nastavnički i opći |
Mogućnosti zaposlenja | Završetkom sveučilišnog prijediplomskog dvopredmetnog studija Povijest umjetnosti student je osposobljen za poslove turizmu, tiskanim i elektroničkim medijima, izdavaštvu, galerijskoj djelatnosti, organizaciji kulturnih događaja te u gospodarstvu u svojstvu osobe zadužene za javne odnose. |
Uvjeti upisa | Detalji o upisu na studij se nalaze na Postani student |
Popis predmeta
1. godina | |||
I. semestar | II. semestar | ||
Uvod u povijest i teoriju umjetnosti | 4 ECTS | Osnove vizualnih umjetnosti | 4 ECTS |
Umjetnost starog vijeka | 5 ECTS | Umjetnost ranog srednjeg vijeka | 5 ECTS |
Antička ikonografija | 3 ECTS | Osnove arhitekture | 3 ECTS |
Pregled povijesti umjetnosti | 3 ECTS | Tjelesna i zdravstvena kultura 2 | 1 ECTS |
Tjelesna i zdravstvena kultura 1 | 1 ECTS | Izborni predmet | 3 ECTS |
2. godina | |||
III. semestar | IV. semestar | ||
Kršćanska ikonografija | 3 ECTS | Osnove zaštite kulturne baštine | 3 ECTS |
Umjetnost romanike | 5 ECTS | Umjetnost renesanse | 5 ECTS |
Umjetnost gotike | 5 ECTS | Umjetnost baroka | 5 ECTS |
Tjelesna i zdravstvena kultura 3 | 1 ECTS | Tjelesna i zdravstvena kultura 4 | 1 ECTS |
Izborni predmet | 3 ECTS | Izborni predmet | 3 ECTS |
3. godina | |||
V. semestar | VI. semestar | ||
Umjetnost ranog novog vijeka u Hrvatskoj | 5 ECTS | Suvremena umjetnost | 5 ECTS |
Umjetnost modernog doba | 5 ECTS | Povijest suvremene arhitekture | 4 ECTS |
Muzeologija | 2 ECTS | Izborni predmet | 3 ECTS |
Izborni predmet | 3 ECTS | Završni rad | 3 ECTS |
Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
Umjetnost sjevernog Jadrana od antike do srednjeg vijeka | 3 ECTS |
Spomenička baština Rijeke | 3 ECTS |
Terenska nastava | 3 ECTS |
Baština kao izvor za društveni razvoj | 3 ECTS |
Liturgika i povijest umjetnosti | 3 ECTS |
Razvoj crkvenog svetišta od 400. do 1400. | 3 ECTS |
Skulptura u Veneciji od 1400. do 1800. | 3 ECTS |
Povijest umjetnosti i pomoćne povijesne znanosti | 3 ECTS |
Muzejska pedagogija | 3 ECTS |
Stručna praksa 1 | 3 ECTS |
Stručna praksa 2 | 3 ECTS |
Stručna praksa 3 | 3 ECTS |
Stručna praksa 4 | 3 ECTS |
Teme iz sakralne umjetnosti otoka Krka | 3 ECTS |
Arhitektura na istočnoj obali Jadrana od 1400. do 1800. | 3 ECTS |
Graditeljska baština 20. stoljeća u Rijeci | 3 ECTS |
Kamena skulptura 15. i 16. stoljeća na istočnoj obali Jadrana | 3 ECTS |
Povijest umjetnosti i pomoćne povijesne znanosti | 3 ECTS |
Primijenjena umjetnost 1 | 3 ECTS |
Aktivnost izvan studijskog programa | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishodi učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
Temeljno poznavanje područja i razdoblja povijesti umjetnosti | 1. Prepoznati i opisati osnovna obilježja povijesnog pregleda predmetnih područja povijesti umjetnosti (stari, srednji i novi vijek, moderno i suvremeno doba) 2. Identificirati i razlikovati osnovne koncepte oblikovne, značenjske i strukturne razine umjetničkih djela i pojava 3. Primijeniti osnovna znanja i vještine iz područja povijesti i teorije umjetnosti 4. Procijeniti i obrazložiti temeljne sličnosti i razlike među određenim povijesno-umjetničkim i teorijskim idejama u povijesno i teritorijalno razlučivim pojavama i razdobljima 5. Integrirati temeljna znanja u složenije, pojedinačnim primjerima nadređene grupacije umjetničkih pojava 6. Prepoznati i objasniti osnovne koncepte muzeologije i zaštite kulturne baštine |
Temeljno poznavanje i korištenje metoda povijesti umjetnosti | 1. Definirati i razlikovati povijesno-umjetničke metode analize i interpretacije umjetničkih djela i pojava na osnovnoj razini 2. Prepoznati, opisati i kategorizirati sastavnice umjetničkih djela i pojava 3. Provesti formalnu i ikonografsku analizu umjetničkih djela i pojava i povezati ih u društveno-povijesnom kontekstu 4. Prepoznati, opisati i kategorizirati temeljne metode zaštite kulturne baštine |
Temeljno poznavanje i korištenje stručne terminologije | 1. Prepoznati, imenovati i objasniti temeljne povijesno-umjetničke termine 2. Primijeniti i demonstrirati temeljnu povijesno-umjetničku terminologiju u usmenom i pismenom obliku 3. Razlikovati specifičnu terminologiju iz područja muzeologije, zaštite kulturne baštine i osnovnih teorijskih apstrakcija (uopćenja) |
Temeljno poznavanje i korištenje pisanih i vizualnih izvora | 1. Razlikovati vrste i kategorije pisanih izvora vezanih za predmetna područja povijesti i teorije umjetnosti 2. Razlikovati vrste i kategorije vizualnih izvora vezanih za predmetna područja povijesti i teorije umjetnosti 3. Koristiti pisane i vizualne izvore za rješavanje zadataka primjerene složenosti 4. Koristiti stručnu literaturu na hrvatskom i jednom svjetskom jeziku |
Temeljna interpretacija i kontekstualizacija umjetničkih djela i pojava | 1. Kritički opisati kontekst nastanka umjetničkih djela i pojava 2. Usporediti umjetnička djela i pojave u kontekstima razvoja kulturnih identiteta 3. Demonstrirati temeljnu razinu komunikacije utemeljene na relevantnim argumentima i interpretacijama 4. Vlastitim riječima objasniti kontekst nastanka umjetničkih djela i pojave |
Umrežavanje i integriranje kompetencija | 1. Orijentirati se u kontekstu sadržaja, metoda i terminologije srodnih disciplina (povijest, arheologija, etnologija, kulturna antropologija, komparativna književnost, estetika, filologija i dr.) 2. Planirati i izvoditi stručne poslove primjerene razine odgovornosti u kulturnim i javnim institucijama i medijima te u turizmu 3. Planirati i izvoditi stručne poslove primjerene razine odgovornosti unutar multidisciplinarnog konteksta 4. Podržati fleksibilno prihvaćanje promjena i razlika među narodima, državama običajima itd. 5. Razviti i demonstrirati visoku predanost i etički pristup u profesionalnom djelovanju |
Generički ishodi | 1. informatička pismenost 2. pasivno korištenje stranog jezika 3. usmeno i pismeno izražavanje 4. postavljanje i izvršavanje planova 5. učinkovito korištenje vremena 6. vještine prilagođavanja 7. rad u timu 8. dobro poznavanje opće kulture 9. razumijevanje i interpretacija kulturnih simbola i značenja 10. sposobnost rada u interdisciplinarnom timu 11. kritičko mišljenje 12. sposobnost analize i sinteze |
Studijski programi
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2014./2015.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2013./2014.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2012./2013.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2010./2011.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2008./2009.