Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Filozofija (dvopredmetni) – nastavnički modul |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
ECTS | 60 |
Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra edukacije filozofije (univ. mag. educ. phil.) |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada i obrana diplomskog rada |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima. Studentima koji žele nastaviti obrazovanje na Filozofskome fakultetu u Rijeci Odsjek za filozofiju nudi mogućnost upisa na doktorski studij Filozofija i suvremenost. Omogućava se i cjeloživotno učenje, na temelju stečenih prijenosnih vještina povezanih s kritičkim mišljenjem, organiziranjem i sistematizacijom velike količine informacija, strogim i jasnim izražavanjem i donošenjem kritičkih prosudbi. |
Mogućnosti zaposlenja | Nakon završetka sveučilišnog diplomskog studija Filozofija (dvopredmetni) – nastavnički modul, student/ica primarno je osposobljen za rad u školama u kojima se predaje filozofska grupa predmeta (filozofija, logika, etika, građanski odgoj, kritičko mišljenje i sl.). Osim toga, student/ica filozofije nastavničkog smjera stječe stupanj pismenosti i obrazovanja koji mu omogućuju rad u medijima, izdavaštvu i ostalim djelatnostima u kojima se pretpostavlja analitičko i kritičkog rasuđivanja, zatim kreativno i konceptualno razmišljanje, dobre komunikacijske kao i interpretacijske i evaluacijske vještine primjenjive na suočavanje s različitim vrstama problema u obrazovnom i srodnim sektorima. |
Popis predmeta
1. godina | |||
I. semestar | II. semestar | ||
Filozofija uma | 6 ECTS | Filozofija znanosti | 6 ECTS |
Edukacijska psihologija 1 – Psihologija učenja i poučavanje | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Didaktika 1 | 2 ECTS (4 ECTS)* |
Opća pedagogija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Edukacijska psihologija 2 – Individualne razlike i razredne interakcije | 2 ECTS(4 ECTS)* |
Osnove jezične kulture | 1,5 ECTS (3 ECTS)* | Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 2 ECTS (4 ECTS)* |
Razvojna psihologija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Izborni predmet struke s nastavničkim kompetencijama | 3 ECTS |
2. godina | |||
III. semestar | IV. semestar | ||
Metodika nastave filozofije | 4 ECTS | Filozofija politike | 3 ECTS |
Didaktika 2 | 2 ECTS (4 ECTS)* | Školska praksa | 3 ECTS |
Izborni predmet struke s nastavničkim kompetencijama | 3 ECTS | Diplomski rad | 6 ECTS |
Izborni predmet 1 | 3 ili 4 ECTS | Izborni predmet | 3 ili 4 ECTS |
Izborni predmet 2 | 3 ili 4 ECTS | ||
* NAPOMENA: U zagradama je prikazan broj ECTS-a pojedinog obaveznog predmeta Nastavničkog modula, od čega se polovica dodjeljuje svakom pojedinom studiju u dvopredmetnoj kombinaciji. |
Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
A priori klasični tekstovi | 3 ECTS |
Analitički marksizam | 3 ECTS |
Antička filozofija duha | 3 ECTS |
Antički skepticizam | 3 ECTS |
Apriorno znanje | 3 ECTS |
Argumenti | 3 ECTS |
Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
Bioetika | 3 ECTS |
Demokratska teorija | 3 ECTS |
Država, zajednica, prava i pojedinac | 3 ECTS |
Egzistencijalizam | 3 ECTS |
Ekonomija i spoznaja | 3 ECTS |
Emocije | 3 ECTS |
Emocije u umjetnosti, znanosti i politici | 3 ECTS |
Etički intuicionizam | 3 ECTS |
Etika međunarodnih odnosa | 3 ECTS |
Etika rada s mladima | 3 ECTS |
Evolucija kulture | 3 ECTS |
Filozofija biologije | 3 ECTS |
Filozofija dobrobiti | 3 ECTS |
Filozofija historije | 3 ECTS |
Filozofija jezika | 3 ECTS |
Filozofija književnosti | 3 ECTS |
Filozofija logike | 3 ili 4 ECTS |
Filozofija matematike | 3 ili 4 ECTS |
Filozofija odgoja | 2 ECTS |
Filozofija psihijatrije | 3 ECTS |
Filozofija psihologije | 3 ECTS |
Filozofija psihopatije | 3 ECTS |
Filozofija seksualnosti | 3 ECTS |
Filozofija sporta | 3 ECTS |
Filozofija znanosti: darwinizam, molekularna biologija i medicina | 3 ECTS |
Filozofska antropologija | 3 ECTS |
Filozofska podloga odabranih književnih djela | 3 ECTS |
Filozofska terapija u antičkoj etici | 3 ECTS |
Filozofski problemi znanosti | 3 ECTS |
Hrvatska filozofija | 3 ECTS |
Kantova Kritika čistoga uma | 3 ECTS |
Kontinentalna filozofija poslije Hegela | 3 ili 4 ECTS |
Kritičko mišljenje | 3 ECTS |
Kritičko mišljenje za nastavnike | 4 ECTS |
Kršćanska filozofija | 3 ECTS |
Libertarijanizam: etika i politika slobodnog tržišta | 3 ECTS |
Logički pozitivizam | 3 ECTS |
Matematička logika | 3 ili 4 ECTS |
Metafilozofija | 3 ECTS |
Metodika nastave logike | 3 ECTS |
Metodologija moralnog rasuđivanja | 4 ECTS |
Misaoni eksperimenti | 3 ECTS |
Moralna odgovornost | 3 ili 4 ECTS |
Moralna psihologija | 3 ECTS |
Moralni razlozi | 3 ECTS |
Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
Naturalizam i etika | 3 ECTS |
Naturalizam i um | 3 ECTS |
Nietzsche | 3 ECTS |
Odabrana pitanja filozofije religije | 3 ECTS |
Odabrana poglavlja filozofije fizike | 3 ECTS |
Ontologija i etika Nicolaia Hartmanna | 3 ECTS |
Osnovni problemi antičke etike | 3 ECTS |
Osobni identitet | 3 ECTS |
Paradoksi | 3 ECTS |
Povijest političke filozofije I | 3 ECTS |
Povijest političke filozofije II | 3 ECTS |
Praktična etika | 3 ECTS |
Relativizam | 3 ECTS |
Simbolička logika – Metateorija | 3 ili 4 ECTS |
Smisao života | 3 ili 4 ECTS |
Sloboda volje | 3 ili 4 ECTS |
Smrt | 3 ili 4 ECTS |
Socijalna pravednost i javne politike | 3 ECTS |
Soeren Kierkegaard | 3 ili 4 ECTS |
Srednjovjekovna filozofija | 3 ECTS |
Suvremena analitička estetika | 3 ECTS |
Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
Svijest i naturalizam | 3 ECTS |
Svijest i sadržaj | 4 ECTS |
Temeljni problemi budističke filozofije | 3 ECTS |
Teorije distributivne pravednosti | 3 ECTS |
Umjetnost i kritičko mišljenje | 3 ECTS |
Umjetnost i moralno učenje | 3 ECTS |
Uvod u filozofiju religije | 3 ECTS |
Wittgenstein | 3 ECTS |
Izborni predmeti struke s nastavničkim kompetencijama Communis izborni predmeti | |
Argumenti | 3 ECTS |
Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
Država, zajednica, prava i pojedinac | 3 ECTS |
Evolucija i vrijednosti | 3 ECTS |
Filozofija odgoja | 3 ECTS |
Filozofoska podloga odabranih književnih djela | 3 ECTS |
Kritičko mišljenje za nastavnike | 3 ECTS |
Misaoni eksperimenti | 3 ECTS |
Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
Umjetnosti i kritičko mišljenje | 3 ECTS |
Izborni predmeti struke s nastavničkim kompetencijama Interni izborni predmeti | |
Čitanje filozofskih tekstova za nastavu | 3 ECTS |
Nastava etike | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
Filozofske discipline – pojmovi i teorijski pravci | 1. Izložiti i dubinski analizirati složenije filozofske pojmove, probleme i njihova rješenja po pojedinim disciplinama i poddisciplinama filozofije. 2. Razumjeti, kritički analizirati i kontekstualizirati filozofske teorije po pojedinim disciplinama i poddisciplinama te samostalno argumentirano procijeniti koja od njih najuspješnije odgovara na postavljene probleme. 3. Kritički interpretirati i vrednovati tradicije, pravce, predstavnike i pristupe u filozofiji. 4. Kritički kontekstualizirati, usporediti i vrednovati filozofske pojmove i rasprave unutar pojedinih povijesnih razdoblja, pravaca i pristupa. 5. Problematizirati smisao i značaj filozofije u odnosu spram drugih srodnih znanosti i disciplina te suvremenoj kulturi i društvu. |
Napredne kritičko-analitičke vještine i metodologija | 1. Kritički primijeniti alate neformalne logike za identificiranje, analizu i ekspoziciju argumenata prilikom rješavanja filozofskih problema. 2. Analizirati i vrednovati logičku strukturu složenijih tekstova, dokazati logičke odnose te prepoznati tipične pogreške u argumentaciji. 3. Kritički primijeniti i demonstrirati složenije metode i strategije kritičkog mišljenja. 4. Usvojiti napredne vještine samostalnog čitanja i interpretacije klasičnih filozofskih tekstova. 5. Usporediti rasprave koje su obilježile pojedine discipline suvremene filozofije međusobno kao i s općim raspravama u filozofiji te srodnim znanostima i disciplinama. 6. Razumjeti, analizirati i usporediti metodološke pristupe u različitim filozofskim domenama. 7. Samostalno izraditi stručne te znanstvene radove korištenjem relevantne literature, a primjenom akademskih konvencija za citiranje, parafraziranje, referiranje te pisanje bibliografije. 8. Napredno primijeniti teorijske postavke različitih domena filozofije na stvarne životne i društvene probleme te situacije. 9. Usvajati i unaprjeđivati vještine samostalnog i cjeloživotnog učenja u svrhu osobnog profesionalnog djelovanja te društvene i građanske uključenosti. |
Nastavničke kompetencije | 1. Opisati, argumentirano izložiti i objasniti temeljne elemente nastave, nastavnog procesa te ustroj nastavnog sata. 2. Organizirati, primjenjivati i vrednovati sastavnice prethodno napisane pripreme u neposrednoj nastavnoj djelatnosti u srednjoj školi u predmetnom području: filozofija, logika i etika. 3. Opisati, objasniti i primijeniti oblike rada, metode, postupke uvođenja u nastavu filozofije, logike i etike te temeljne principe i ostale relevantne elemente za izvođenje nastave društvenih i humanističkih predmeta. 4. Odrediti nastavne ciljeve i ishode učenja, odgovarajuće nastavne metode te ostale relevantne elemente za nastavne predmete i nastavne jedinice. 5. Opisati, objasniti i primijeniti relevantnu teoriju za vrednovanje i ocjenjivanje učeničkog i nastavničkog rada. 6. Samostalno izvoditi nastavu iz odgovarajućih predmeta. |
Studijski programi
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2018./2019.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2016./2017.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2014./2015.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2013./2014.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2009./2010.
Izvedbeni plan – 2024./2025. – ljetni semestar