Opis studija
| Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Filozofija (dvopredmetni) – nastavnički modul |
| Vrsta studija | Sveučilišni |
| Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
| ECTS | 60 |
| Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra edukacije filozofije (univ. mag. educ. phil.) |
| Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
| Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada i obrana diplomskog rada |
| Mogućnosti nastavka obrazovanja | Moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima. Studentima koji žele nastaviti obrazovanje na Filozofskome fakultetu u Rijeci Odsjek za filozofiju nudi mogućnost upisa na doktorski studij Filozofija i suvremenost. Omogućava se i cjeloživotno učenje, na temelju stečenih prijenosnih vještina povezanih s kritičkim mišljenjem, organiziranjem i sistematizacijom velike količine informacija, strogim i jasnim izražavanjem i donošenjem kritičkih prosudbi. |
| Mogućnosti zaposlenja | Nakon završetka sveučilišnog diplomskog studija Filozofija (dvopredmetni) – nastavnički modul, student/ica primarno je osposobljen za rad u školama u kojima se predaje filozofska grupa predmeta (filozofija, logika, etika, građanski odgoj, kritičko mišljenje i sl.). Osim toga, student/ica filozofije nastavničkog smjera stječe stupanj pismenosti i obrazovanja koji mu omogućuju rad u medijima, izdavaštvu i ostalim djelatnostima u kojima se pretpostavlja analitičko i kritičkog rasuđivanja, zatim kreativno i konceptualno razmišljanje, dobre komunikacijske kao i interpretacijske i evaluacijske vještine primjenjive na suočavanje s različitim vrstama problema u obrazovnom i srodnim sektorima. |
Popis predmeta
| 1. godina | |||
| I. semestar | II. semestar | ||
| Filozofija uma | 6 ECTS | Filozofija znanosti | 6 ECTS |
| Edukacijska psihologija 1 – Psihologija učenja i poučavanje | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Didaktika 1 | 2 ECTS (4 ECTS)* |
| Opća pedagogija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Edukacijska psihologija 2 – Individualne razlike i razredne interakcije | 2 ECTS(4 ECTS)* |
| Osnove jezične kulture | 1,5 ECTS (3 ECTS)* | Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 2 ECTS (4 ECTS)* |
| Razvojna psihologija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Izborni predmet struke s nastavničkim kompetencijama | 3 ECTS |
| 2. godina | |||
| III. semestar | IV. semestar | ||
| Metodika nastave filozofije | 4 ECTS | Filozofija politike | 3 ECTS |
| Didaktika 2 | 2 ECTS (4 ECTS)* | Školska praksa | 3 ECTS |
| Izborni predmet struke s nastavničkim kompetencijama | 3 ECTS | Diplomski rad | 6 ECTS |
| Izborni predmet 1 | 3 ili 4 ECTS | Izborni predmet | 3 ili 4 ECTS |
| Izborni predmet 2 | 3 ili 4 ECTS | ||
| * NAPOMENA: U zagradama je prikazan broj ECTS-a pojedinog obaveznog predmeta Nastavničkog modula, od čega se polovica dodjeljuje svakom pojedinom studiju u dvopredmetnoj kombinaciji. |
| Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
| A priori klasični tekstovi | 3 ECTS |
| Analitički marksizam | 3 ECTS |
| Antička filozofija duha | 3 ECTS |
| Antički skepticizam | 3 ECTS |
| Apriorno znanje | 3 ECTS |
| Argumenti | 3 ECTS |
| Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
| Bioetika | 3 ECTS |
| Demokratska teorija | 3 ECTS |
| Država, zajednica, prava i pojedinac | 3 ECTS |
| Egzistencijalizam | 3 ECTS |
| Ekonomija i spoznaja | 3 ECTS |
| Emocije | 3 ECTS |
| Emocije u umjetnosti, znanosti i politici | 3 ECTS |
| Etički intuicionizam | 3 ECTS |
| Etika međunarodnih odnosa | 3 ECTS |
| Etika rada s mladima | 3 ECTS |
| Evolucija kulture | 3 ECTS |
| Filozofija biologije | 3 ECTS |
| Filozofija dobrobiti | 3 ECTS |
| Filozofija historije | 3 ECTS |
| Filozofija jezika | 3 ECTS |
| Filozofija književnosti | 3 ECTS |
| Filozofija logike | 3 ili 4 ECTS |
| Filozofija matematike | 3 ili 4 ECTS |
| Filozofija odgoja | 2 ECTS |
| Filozofija psihijatrije | 3 ECTS |
| Filozofija psihologije | 3 ECTS |
| Filozofija psihopatije | 3 ECTS |
| Filozofija seksualnosti | 3 ECTS |
| Filozofija sporta | 3 ECTS |
| Filozofija znanosti: darwinizam, molekularna biologija i medicina | 3 ECTS |
| Filozofska antropologija | 3 ECTS |
| Filozofska podloga odabranih književnih djela | 3 ECTS |
| Filozofska terapija u antičkoj etici | 3 ECTS |
| Filozofski problemi znanosti | 3 ECTS |
| Hrvatska filozofija | 3 ECTS |
| Kantova Kritika čistoga uma | 3 ECTS |
| Kontinentalna filozofija poslije Hegela | 3 ili 4 ECTS |
| Kritičko mišljenje | 3 ECTS |
| Kritičko mišljenje za nastavnike | 4 ECTS |
| Kršćanska filozofija | 3 ECTS |
| Libertarijanizam: etika i politika slobodnog tržišta | 3 ECTS |
| Logički pozitivizam | 3 ECTS |
| Matematička logika | 3 ili 4 ECTS |
| Metafilozofija | 3 ECTS |
| Metodika nastave logike | 3 ECTS |
| Metodologija moralnog rasuđivanja | 4 ECTS |
| Misaoni eksperimenti | 3 ECTS |
| Moralna odgovornost | 3 ili 4 ECTS |
| Moralna psihologija | 3 ECTS |
| Moralni razlozi | 3 ECTS |
| Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
| Naturalizam i etika | 3 ECTS |
| Naturalizam i um | 3 ECTS |
| Nietzsche | 3 ECTS |
| Odabrana pitanja filozofije religije | 3 ECTS |
| Odabrana poglavlja filozofije fizike | 3 ECTS |
| Ontologija i etika Nicolaia Hartmanna | 3 ECTS |
| Osnovni problemi antičke etike | 3 ECTS |
| Osobni identitet | 3 ECTS |
| Paradoksi | 3 ECTS |
| Povijest političke filozofije I | 3 ECTS |
| Povijest političke filozofije II | 3 ECTS |
| Praktična etika | 3 ECTS |
| Relativizam | 3 ECTS |
| Simbolička logika – Metateorija | 3 ili 4 ECTS |
| Smisao života | 3 ili 4 ECTS |
| Sloboda volje | 3 ili 4 ECTS |
| Smrt | 3 ili 4 ECTS |
| Socijalna pravednost i javne politike | 3 ECTS |
| Soeren Kierkegaard | 3 ili 4 ECTS |
| Srednjovjekovna filozofija | 3 ECTS |
| Suvremena analitička estetika | 3 ECTS |
| Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
| Svijest i naturalizam | 3 ECTS |
| Svijest i sadržaj | 4 ECTS |
| Temeljni problemi budističke filozofije | 3 ECTS |
| Teorije distributivne pravednosti | 3 ECTS |
| Umjetnost i kritičko mišljenje | 3 ECTS |
| Umjetnost i moralno učenje | 3 ECTS |
| Uvod u filozofiju religije | 3 ECTS |
| Wittgenstein | 3 ECTS |
| Izborni predmeti struke s nastavničkim kompetencijama Communis izborni predmeti | |
| Argumenti | 3 ECTS |
| Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
| Država, zajednica, prava i pojedinac | 3 ECTS |
| Evolucija i vrijednosti | 3 ECTS |
| Filozofija odgoja | 3 ECTS |
| Filozofoska podloga odabranih književnih djela | 3 ECTS |
| Kritičko mišljenje za nastavnike | 3 ECTS |
| Misaoni eksperimenti | 3 ECTS |
| Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
| Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
| Umjetnosti i kritičko mišljenje | 3 ECTS |
| Izborni predmeti struke s nastavničkim kompetencijama Interni izborni predmeti | |
| Čitanje filozofskih tekstova za nastavu | 3 ECTS |
| Nastava etike | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
| Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
|---|---|
| Filozofske discipline – pojmovi i teorijski pravci | 1. Izložiti i dubinski analizirati složenije filozofske pojmove, probleme i njihova rješenja po pojedinim disciplinama i poddisciplinama filozofije. 2. Razumjeti, kritički analizirati i kontekstualizirati filozofske teorije po pojedinim disciplinama i poddisciplinama te samostalno argumentirano procijeniti koja od njih najuspješnije odgovara na postavljene probleme. 3. Kritički interpretirati i vrednovati tradicije, pravce, predstavnike i pristupe u filozofiji. 4. Kritički kontekstualizirati, usporediti i vrednovati filozofske pojmove i rasprave unutar pojedinih povijesnih razdoblja, pravaca i pristupa. 5. Problematizirati smisao i značaj filozofije u odnosu spram drugih srodnih znanosti i disciplina te suvremenoj kulturi i društvu. |
| Napredne kritičko-analitičke vještine i metodologija | 1. Kritički primijeniti alate neformalne logike za identificiranje, analizu i ekspoziciju argumenata prilikom rješavanja filozofskih problema. 2. Analizirati i vrednovati logičku strukturu složenijih tekstova, dokazati logičke odnose te prepoznati tipične pogreške u argumentaciji. 3. Kritički primijeniti i demonstrirati složenije metode i strategije kritičkog mišljenja. 4. Usvojiti napredne vještine samostalnog čitanja i interpretacije klasičnih filozofskih tekstova. 5. Usporediti rasprave koje su obilježile pojedine discipline suvremene filozofije međusobno kao i s općim raspravama u filozofiji te srodnim znanostima i disciplinama. 6. Razumjeti, analizirati i usporediti metodološke pristupe u različitim filozofskim domenama. 7. Samostalno izraditi stručne te znanstvene radove korištenjem relevantne literature, a primjenom akademskih konvencija za citiranje, parafraziranje, referiranje te pisanje bibliografije. 8. Napredno primijeniti teorijske postavke različitih domena filozofije na stvarne životne i društvene probleme te situacije. 9. Usvajati i unaprjeđivati vještine samostalnog i cjeloživotnog učenja u svrhu osobnog profesionalnog djelovanja te društvene i građanske uključenosti. |
| Nastavničke kompetencije | 1. Opisati, argumentirano izložiti i objasniti temeljne elemente nastave, nastavnog procesa te ustroj nastavnog sata. 2. Organizirati, primjenjivati i vrednovati sastavnice prethodno napisane pripreme u neposrednoj nastavnoj djelatnosti u srednjoj školi u predmetnom području: filozofija, logika i etika. 3. Opisati, objasniti i primijeniti oblike rada, metode, postupke uvođenja u nastavu filozofije, logike i etike te temeljne principe i ostale relevantne elemente za izvođenje nastave društvenih i humanističkih predmeta. 4. Odrediti nastavne ciljeve i ishode učenja, odgovarajuće nastavne metode te ostale relevantne elemente za nastavne predmete i nastavne jedinice. 5. Opisati, objasniti i primijeniti relevantnu teoriju za vrednovanje i ocjenjivanje učeničkog i nastavničkog rada. 6. Samostalno izvoditi nastavu iz odgovarajućih predmeta. |
Studijski programi
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2025./2026.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2018./2019.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2016./2017.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2014./2015.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2013./2014.
- za studente koji su upisali nastavnički studij od akademske godine 2009./2010.
Izvedbeni plan – 2025./2026. – zimski semestar