Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Njemački jezik i književnost (dvopredmetni) – nastavnički modul |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
ECTS | 60 |
Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra edukacije njemačkog jezika i književnosti (univ. mag. educ. philol. germ.) |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada i obrana diplomskog rada |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Nakon završena diplomskoga studija moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima |
Mogućnosti zaposlenja | Sveučilišni magistar/magistra edukacije njemačkoga jezika i književnosti može pronaći zaposlenje u struci u školama kao predavač njemačkoga jezika, zatim u javnim medijima, nakladništvu, kulturnim ustanovama, diplomaciji te prevodilačkim poslovima |
Popis predmeta
1. godina | |||
I. semestar | II. semestar | ||
Jezična praksa I | 3 ECTS | Jezična praksa II | 3 ECTS |
Pragmalingvistika i sociolingvistika | 3 ECTS | Suvremena njemačka književnost | 3 ECTS |
Edukacijska psihologija 1 – Psihologija učenja i poučavanje | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Uvod u metodiku nastave njemačkog jezika | 3 ECTS |
Opća pedagogija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Didaktika 1 | 2 ECTS (4 ECTS)* |
Osnove jezične kulture | 1,5 ECTS (3 ECTS)* | Edukacijska psihologija 2 – Individualne razlike i razredne interakcije | 2 ECTS(4 ECTS)* |
Razvojna psihologija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 2 ECTS (4 ECTS)* |
2. godina | |||
III. semestar | IV. semestar | ||
Tekstna lingvistika | 3 ECTS | Književnost i multimedija | 3 ECTS |
Metodika nastave njemačkog jezika | 4 ECTS | Nastavna praksa | 3 ECTS |
Didaktika 2 | 2 ECTS (4 ECTS)* | Izborni predmet | 3 ECTS |
Izborni predmet 1 | 3 ECTS | Diplomski rad | 6 ECTS |
Izborni predmet Nastavničkog modula/ Predmet uže struke s metodičkim kompetencijama | 3 ECTS | ||
* NAPOMENA: U zagradama je prikazan broj ECTS-a pojedinog obaveznog predmeta Nastavničkog modula, od čega se polovica dodjeljuje svakom pojedinom studiju u dvopredmetnoj kombinaciji. |
Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
Jezična praksa III | 3 ECTS |
Kontrastivna lingvistika | 3 ECTS |
Frazeologija | 3 ECTS |
Kognitivna lingvistika | 3 ECTS |
Multimedija i audiovizualni mediji | 3 ECTS |
Sociokulturalna povijest njemačkog govornog područja | 3 ECTS |
Interkulturalna komunikacija | 3 ECTS |
Djela Carla Sternheima | 3 ECTS |
Književna kritika | 3 ECTS |
Sociolekti njemačkog jezika | 3 ECTS |
Diplomski rad | 3 ECTS |
Interni izborni predmetni s nastavničkim kompetencijama | |
Strategije učenja i poučavanja u nastavi njemačkog jezika | 3 ECTS |
Književnost za djecu i mladež u nastavi njemačkog jezika | 3 ECTS |
Govorenje i pisanje u nastavi njemačkog jezika | 3 ECTS |
Stvaralačko pisanje u nastavi njemačkog jezika | 3 ECTS |
Communis izborni predmeti nude se svima osim studentima NJJK | |
Popularna kultura i književnost (nastava na hrvatskom jeziku) | 3 ECTS |
Interkulturalna komunikacija (nastava na hrvatskom jeziku) | 3 ECTS |
Komunikacijski stilovi (nastava na hrvatskom jeziku) | 3 ECTS |
Njemački jezik I | 4 ECTS |
Njemački jezik II | 4 ECTS |
Njemački jezik III | 2 ECTS |
Njemački jezik IV | 2 ECTS |
Njemački jezik V | 2 ECTS |
Njemački jezik VI | 2 ECTS |
Izborni predmeti Nastavničkog modula | |
Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
Didaktička dokimologija | 3 ECTS |
Država, prava, zajednica, pojedinac | 3 ECTS |
Evolucija i vrijednosti | 3 ECTS |
Filozofija odgoja | 3 ECTS |
Govorništvo | 3 ECTS |
Kritičko mišljenje za nastavnike | 3 ECTS |
Metode učinkovitog učenja | 3 ECTS |
Metodologija istraživanja u obrazovanju | 4 ECTS |
Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
Neuroznanost i obrazovanje | 3 ECTS |
Obrazovanje i održivi razvoj | 3 ECTS |
Poučavanje i učenje stranoga jezika u ranoj školskoj dobi | 3 ECTS |
Obitelji i djeca u riziku | 3 ECTS |
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo | 3 ECTS |
Pedagoška komunikacija | 4 ECTS |
Podrška učenicima s teškoćama u redovnoj nastavi | 3 ECTS |
Poticanje kreativnosti u nastavi | 3 ECTS |
Primjena računala u nastavi | 3 ECTS |
Psihologija darovitih učenika | 3 ECTS |
Psihologija roditeljstva | 3 ECTS |
Sociologija obrazovanja | 3 ECTS |
Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
Školska pedagogija | 3 ECTS |
Školski menadžment | 3 ECTS |
Znanstveno mišljenje | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
POJAM KULTURE | 1. Prikazati i objasniti pojam kulture i njezinu ambivalentnost u jeziku i književnosti 2. Klasificirati različite kulturološke teorije 3. Definirati i objasniti medijsku kulturu te izdvojiti i objasniti njihove glavne značajke 4. Definirati pojmove inter- i transkulturalne komunikacije 5. Usporediti i definirati pojavne oblike popularne kulture |
KULTURA NJEMAČKOG GOVORNOG PODRUČJA TE INTERKULTURALNI DIJALOG | 1. Definirati i objasniti ključne (književne, jezične i kulturološke) pojmove iz kulture njemačkog govornog područja te hrvatske kulture 2. Definirati hrvatsko-njemačke kulturne veze (u jeziku, književnosti i društveno-povijesnom kontekstu) 3. Komparativno analizirati medijsku i jezičnu komunikaciju u kulturi zemalja njemačko-govornog područja i u hrvatskoj kulturi 4. Opisati za njemačko govorno područje tipične kulturoznanstvene obrasce u sinkronoj i dijakronoj perspektivi s težištem na književnosti, jeziku i medijima |
JEZIKOSLOVLJE ZA GERMANISTE | 1.Prikazati međupovezanost već usvojenih temeljnih lingvističkih pojmova s modernim istraživačkim tendencijama 2. objasniti međupovezanost već usvojenih temeljnih lingvističkih pojmova s modernim istraživačkim tendencijama u području pragmalingvistike, sociolingvistike, kognitivne i tekstne lingvistike 3. Prepoznati važnost različitih specifičnosti kulturoloških obrazaca u intekulturalnoj komunikaciji |
METODIKA NASTAVE NJEMAČKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI | 1. Pravilno tumačiti i interpretirati temeljne metodičke i glotodidaktičke pojmove. 2. Opisati i interpretirati različite teorije, pristupe i metode poučavanja stranoga (njemačkoga) jezika. 3. Odabrati i izraditi primjerene nastavne materijale za učenje njemačkoga jezika na temelju odgovarajućih kriterija. 4. Primijeniti odgovarajuće tehnike provjeravanja i (samo)vrednovanja postignuća učenika. 5. Planirati, pripremiti i izvoditi nastavu njemačkoga jezika u osnovnoj i srednjoj školi. 6. Prosuditi primjerenost pojedinih metodičkih postupaka u nastavi njemačkoga jezika (s obzirom na ciljnu skupinu). |
SUVREMENI NJEMAČKI JEZIK | 1. Primijeniti znanje njemačkog jezika na C2 razini 2. Formulirati, opisati i objasniti njemački jezični sustav 3. Razlikovati obilježja nacionalnih varijeteta njemačkog jezika |
Očekuje se da će studenti steći razinu poznavanja njemačkog jezika u govoru, pisanju i razumijevanju na C2 razini prema Zajedničkom europskom referentnom okviru.
Izborni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
SISTEMSKE I KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE | 1. Tražiti, obraditi, analizirati, interpretirati i prezentirati informacije iz različitih izvora 2. Primjenjivati stručnu terminologiju iz područja jezikoslovlja, književnosti i kulture 3. Primijeniti međujezičnu usporedbu različitih jezičnih sustava 4. Primjenjivati retoričke vještine u diskusiji (iznošenje oprečnih stavova radi usuglašavanja) 5. Primijeniti sposobnost rada u timu (kroz aktivnosti rada u paru i grupnog rada) |
ORGANIZACIJSKE VJEŠTINE I RAD U SKUPINI | 1. Razvijati projektni prijedlog 2. Prikazati i kritički vrednovati rezultate pojedinih projektnih zadataka 3. Interpretirati strategije učenja u obrazovnome kontekstu te planirati i organizirati vlastito učenje |
Studijski programi
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2018./2019.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2016./2017.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2014./2015.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2013./2014.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2012./2013.