Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Pedagogija (jednopredmetni) |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Oblik studija | Izvanredni studij |
Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
ECTS | 120 |
Akademski naziv | Sveučilišni/a magistar/magistra pedagogije |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Polaganjem svih ispita te stjecanjem minimalnoga broja od 120 ECTS bodova, od kojih dio mora biti realiziran uspješnom obranom diplomskog rada. |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Nakon završena diplomskoga studija moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima. Studentima koji se nakon završetka diplomskoga studija pedagogije odluče za nastavak obrazovanja na Filozofskome fakultetu u Rijeci nudi se mogućnost upisa na Doktorski studij Pedagogija. |
Mogućnosti zaposlenja | Završetkom sveučilišnoga diplomskog jednopredmetnog studija pedagogije student je osposobljen za rad u području: upravljanja i rukovođenja školom i drugim odgojno-obrazovnim institucijama; ispitivanje i analiziranje obrazovnih potreba i na temelju toga kreiranje novih obrazovnih programa; pripremu, realizaciju i evaluaciju obrazovnih procesa; preventivni i savjetodavni rad; transmisiju stečenih znanja u području prakse (predškolske ustanove, osnovne škole, srednje općeobrazovne i strukovne škole, institucije za obrazovanje odraslih, domovi učenika, bolnice, centri za organiziranje slobodnog vremena, nevladine udruge). Osposobljen je također za nastavak studija i akademske karijere. |
Napomena: Nastava na izvanrednom studiju se izvodi u opsegu od 50% nastave predviđenog fonda sati redovnog studija.
Popis predmeta
1. godina
I. semestar | II. semestar | ||
---|---|---|---|
Didaktika – modeli podučavanja i vrednovanja u nastavnom procesu | 5 ECTS | Komparativna pedagogija | 5 ECTS |
Evaluacijska istraživanja | 5 ECTS | Pedagog i profesionalno usmjeravanje | 5 ECTS |
Visokoškolska pedagogija | 5 ECTS | Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 5 ECTS |
Domska pedagogija | 5 ECTS | Metodika rada pedagoga | 5 ECTS |
Strukovna pedagogija | 5 ECTS | Pedagoški praktikum 1 | 5 ECTS |
Obitelj i prevencija rizičnih i asocijalnih oblika ponašanja | 5 ECTS | Izborni predmet(I) | 5 ECTS |
Napomena za II. semestar: Student je dužan odabrati 5 ECTS bodova iz izborne grupe internih izbornih predmeta i/ili Communis predmeta. U interne izborne predmete spadaju i Izborne aktivnosti među kojima student može prikupiti maksimalno 3 ECTS boda od čega svaka aktivnost može imati maksimalno 2 ECTS boda (Izborne aktivnosti nemaju propisan fond sati i ne ocjenjuju se, a nositelj je pročelnik odsjeka). Odsjek ima razvijenu internu proceduru prijave i vrednovanja izbornih (izvannastavnih) aktivnosti kao dijela redovnog studijskog programa.
2. godina
III. semestar | IV. semestar | ||
---|---|---|---|
Seminar diplomskog rada | 5 ECTS | Europska dimenzija u obrazovanju | 5 ECTS |
Menadžment u odgoju i obrazovanju | 5 ECTS | Pedagoški praktikum 2 | 4 ECTS |
Pedagoško savjetovanje | 5 ECTS | Izborni predmet 1 | 5 ECTS |
Izborni predmet 1 | 5 ECTS | Izborni predmet 2 | 5 ECTS |
Izborni predmet 2 | 5 ECTS | Diplomski rad | 12 ECTS |
Izborni predmet 3 | 5 ECTS | ||
Napomena: Student je dužan odabrati 15 ECTS bodova iz izborne grupe internih izbornih predmeta (jedan metodološki kolegij i dva stručna kolegija) i/ili Communis predmeta. U interne izborne predmete spadaju i Izborne aktivnosti među kojima student može prikupiti maksimalno 3 ECTS boda od čega svaka aktivnost može imati maksimalno 2 ECTS boda (Izborne aktivnosti nemaju propisan fond sati i ne ocjenjuju se, a nositelj je pročelnik odsjeka). Odsjek ima razvijenu internu proceduru prijave i vrednovanja izbornih (izvannastavnih) aktivnosti kao dijela redovnog studijskog programa. | Napomena: Student je dužan odabrati 9 ECTS bodova iz izborne grupe internih izbornih predmeta i/ili Communis predmeta. U interne izborne predmete spadaju i Izborne aktivnosti među kojima student može prikupiti maksimalno 3 ECTS boda od čega svaka aktivnost može imati maksimalno 2 ECTS boda (Izborne aktivnosti nemaju propisan fond sati ine ocjenjuju se, a nositelj je pročelnik odsjeka).Odsjek ima razvijenu internu proceduru prijave i vrednovanja izbornih (izvannastavnih) aktivnosti kao dijela redovnog studijskog programa. |
Izborni predmeti
II. semestar | |
Aktualna didaktička istraživanja | 5 ECTS |
Andragoška didaktika | 5 ECTS |
Kompetencijski pristupi u obrazovanju | 5 ECTS |
Podučavanje za kritičko mišljenje | 5 ECTS |
III. semestar | |
Multivarijatna statistika | 5 ECTS |
Akcijska istraživanja | 5 ECTS |
Odabrane metode u kvalitativnim istraživanjima: intervju i fokus grupa | 5 ECTS |
Osiguranje kvalitete u odgoju i obrazovanju | 5 ECTS |
Partnerstvo roditelja i odgojno-obrazovnih institucija | 5 ECTS |
Daroviti učenici | 5 ECTS |
Gerontologija | 5 ECTS |
III. i IV. semestar | |
Komparativna andragogija | 5 ECTS |
Suvremeni trendovi u obrazovanju odraslih | 5 ECTS |
I., III., V. semestar | |
Studenti i zajednica 1 | 3 ECTS |
II., IV., VI. semestar | |
Studenti i zajednica 2 | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
PLANIRATI I PROGRAMIRATI ODGOJNO-OBRAZOVNE/ PEDAGOŠKE DJELATNOSTI | 1. Identificirati i analizirati teorijske odrednice planiranja i programiranja odgojno-obrazovne/pedagoške djelatnosti 2. Planirati i programirati različite projektne aktivnosti vezane za odgojno-obrazovne / pedagoške djelatnosti 3. Identificirati, razlikovati i osmisliti različite oblike obrazovanja i rada s ciljanim skupinama 4. Identificirati, objasniti i izraditi različite vrste kurikuluma primjenom metodologije izrade kurikuluma iz različitih teorijskih pristupa 5. Osmisliti i izraditi didaktičke materijale primjerene različitim korisnicima odgojno-obrazovne/pedagoške djelatnosti 6. Osmisliti plan profesionalnog razvoja odgojno-obrazovnih djelatnika |
ORGANIZIRATI, PRATITI I UPRAVLJATI ODGOJNO-OBRAZOVNIM/ PEDAGOŠKIM DJELATNOSTIMA | 1. Organizirati, pratiti i realizirati različite oblike odgojno-obrazovnog rada s ciljanim skupinama 2. Identificirati, opisati i provoditi različite administrativne poslove vezano uz odgojno-obrazovnu/pedagošku djelatnost 3. Pratiti, organizirati i voditi različite projektne aktivnosti vezane za odgojno-obrazovne/pedagoške djelatnosti 4. Identificirati, analizirati i realizirati različite oblike suradnje s vanjskim i unutarnjim dionicima institucije 5. Pratiti odgojno-obrazovne potrebe korisnika odgojno-obrazovnih/pedagoških djelatnosti te u skladu s time kreirati politiku upravljanja ljudskim potencijalima 6. Objasniti i analizirati osnovne pojmove, principe, zakonitosti, razvoj, strukturu i procese unutar odgojno-obrazovnih/pedagoških djelatnosti |
ISTRAŽIVATI, VREDNOVATI I UNAPRJEĐIVATI ODGOJNO-OBRAZOVNE/PEDAGOŠKE DJELATNOSTI | 1. Istraživati i kritički vrednovati strukturu i specifičnosti odgojno- obrazovne djelatnosti u cjelini 2. Analizirati odgojno-obrazovne procese iz perspektive različitih pedagoških teorija i koncepcija te primijeniti metode i instrumente vrednovanja s ciljem unapređivanja kvalitete odgojno-obrazovne prakse na svim razinama 3. Objasniti specifičnosti te primijeniti temeljne principe, metode i tehnike pedagoške komunikacije u radu s korisnicima odgojno- obrazovnih/pedagoških djelatnosti 4. Prikupljati, obrađivati, analizirati i interpretirati relevantne podatke u svrhu unaprjeđivanja odgojno-obrazovne prakse i/ili pedagogijske znanosti 5. Identificirati, analizirati i kritički vrednovati nacionalne, europske i međunarodne politike, prakse i trendove u odgoju i obrazovanju 6. Istražiti i osmisliti moguća rješenja izazova u osobnoj profesionalnoj praksi |
RAZVIJATI POZITIVNA OBILJEŽJA DIONIKA ODGOJNO-OBRAZOVNIH/PEDAGOŠKIH DJELATNOSTI U KONTEKSTU POTICAJNE ORGANIZACIJSKE KULTURE | 1. Opisati i objasniti različite komunikacijske tehnike koje doprinose poticajnoj organizacijskoj kulturi 2. Uspostaviti pozitivnu komunikaciju s dionicima u različitim odgojno- obrazovnim kontekstima 3. Opisati, analizirati i vrednovati elemente poticajne organizacijske kulture (kreativnosti, interkulturalnost, empatičnost, održivost, profesionalna etika, samoregulacija i dr.) 4. Preuzimati osobnu i timsku odgovornost pri izvršavanju zadataka u različitim odgojno-obrazovnim kontekstima uz primjenu elemenata poticajne organizacijske kulture 5. Opisati, vrednovati i kreirati aktivnosti za razvoj socijalnih, emocionalnih i interkulturalnih kompetencija korisnika odgojno-obrazovnih/pedagoških djelatnosti |
Izborni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
PRATITI I ISTRAŽIVATI ODGOJNO-OBRAZOVNE DJELATNOSTI UNUTAR SPECIFIČNIH ODGOJNO-OBRAZOVNIH KONTEKSTA | 1. Prepoznati, pratiti i analizirati obilježja i izazove rada sa specifičnim korisnicima (mladi, marginalizirane skupine i dr.) 2. Osmisliti i provoditi različite aktivnosti i programe rada sa specifičnim korisnicima (mladi, marginalizirane skupine i dr.) 3. Opisati, pratiti i analizirati odgojno-obrazovne / pedagoške djelatnosti u različitim odgojno-obrazovnim kontekstima (kontekst civilnog društva, kontekst suvremenog društva, krizne situacije, slobodno vrijeme i dr.) 4. Prikupljati, obrađivati, analizirati i interpretirati relevantne podatke o odgoju i obrazovanju iz povijesne perspektive |