Opis studija
| Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Engleski jezik i književnost (dvopredmetni) – nastavnički modul |
| Vrsta studija | Sveučilišni |
| Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
| ECTS | 60 |
| Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra edukacije engleskog jezika i književnosti (univ. mag. educ. philol. angl.) |
| Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
| Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada i obrana diplomskog rada |
| Mogućnosti nastavka obrazovanja | Nakon završena sveučilišnog diplomskog studija Engleski jezik i književnost (dvopredmetni) – nastavnički modul moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima. |
| Mogućnosti zaposlenja | Nakon završetka diplomskog studija studenti stječu kompetencije koje ih osposobljavaju za poučavanje engleskog kao stranog jezika u obrazovnim ustanovama u Republici Hrvatskoj. |
Popis predmeta
| 1. godina | |||
| I. semestar | II. semestar | ||
| Usvajanje drugoga jezika | 3 ECTS | Uvod u učenje i poučavanje engleskoga jezika | 3 ECTS |
| Engleski kao globalni jezik | 3 ECTS | Usvajanje engleskoga kao drugoga jezika | 3 ECTS |
| Edukacijska psihologija 1 – Psihologija učenja i poučavanje | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Didaktika 1 | 2 ECTS (4 ECTS)* |
| Opća pedagogija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Edukacijska psihologija 2 – Individualne razlike i razredne interakcije | 2 ECTS(4 ECTS)* |
| Osnove jezične kulture | 1,5 ECTS (3 ECTS)* | Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 2 ECTS (4 ECTS)* |
| Razvojna psihologija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Izborni predmet Nastavničkog modula/ Predmet uže struke s metodičkim kompetencijama | 3 ECTS |
| 2. godina | |||
| III. semestar | IV. semestar | ||
| Uvod u psiholingvistiku | 3 ECTS | Nastavna praksa | 3 ECTS |
| Metodika nastave engleskoga jezika | 4 ECTS | Provjera i procjena znanja stranoga jezika | 3 ECTS |
| Praktikum: Nastava engleskoga jezika | 3 ECTS | Izborni predmet | 3 ECTS |
| Didaktika 2 | 2 ECTS (4 ECTS)* | Diplomski rad | 6 ECTS |
| Izborni predmet Nastavničkog modula/ Predmet uže struke s metodičkim kompetencijama | 3 ECTS | ||
| * NAPOMENA: U zagradama je prikazan broj ECTS-a pojedinog obaveznog predmeta Nastavničkog modula, od čega se polovica dodjeljuje svakom pojedinom studiju u dvopredmetnoj kombinaciji. |
| Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
| Jezici u kontaktu | 3 ECTS |
| Poučavanje književnosti | 3 ECTS |
| Usvajanje prvoga jezika | 3 ECTS |
| Metodologija istraživanja | 3 ECTS |
| Dvojezično usvajanje prvoga jezika | 3 ECTS |
| Kultura medija | 3 ECTS |
| Integrirano poučavanje jezika i sadržaja – CLIL | 3 ECTS |
| Izborni predmeti Nastavničkog modula | |
| Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
| Didaktička dokimologija | 3 ECTS |
| Država, prava, zajednica, pojedinac | 3 ECTS |
| Evolucija i vrijednosti | 3 ECTS |
| Filozofija odgoja | 3 ECTS |
| Govorništvo | 3 ECTS |
| Kritičko mišljenje za nastavnike | 3 ECTS |
| Metode učinkovitog učenja | 3 ECTS |
| Metodologija istraživanja u obrazovanju | 4 ECTS |
| Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
| Neuroznanost i obrazovanje | 3 ECTS |
| Obrazovanje i održivi razvoj | 3 ECTS |
| Poučavanje i učenje stranoga jezika u ranoj školskoj dobi | 3 ECTS |
| Obitelji i djeca u riziku | 3 ECTS |
| Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo | 3 ECTS |
| Pedagoška komunikacija | 4 ECTS |
| Podrška učenicima s teškoćama u redovnoj nastavi | 3 ECTS |
| Poticanje kreativnosti u nastavi | 3 ECTS |
| Primjena računala u nastavi | 3 ECTS |
| Psihologija darovitih učenika | 3 ECTS |
| Psihologija roditeljstva | 3 ECTS |
| Sociologija obrazovanja | 3 ECTS |
| Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
| Školska pedagogija | 3 ECTS |
| Školski menadžment | 3 ECTS |
| Znanstveno mišljenje | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
| Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
|---|---|
| SPECIFIČNE KOMPETENCIJE VEZANE ZA NASTAVU ENGLESKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI | 1. Analizirati, opisati i primijeniti temeljne principe poučavanja engleskoga jezika 2. Objasniti poveznice između poučavanja engleskoga jezika i primijenjene lingvistike 3. Pripremiti nastavni plan sukladno dobi i razini poznavanja engleskoga jezika ciljane skupine 4. Objasniti poveznice između poučavanja engleskoga jezika i engleskoga kao međunarodnoga jezika 5. Opisati i objasniti problematiku vrednovanja nastavnog procesa 6. Objasniti i primijeniti stečena znanja i vještine pri poučavanju receptivnih i produktivnih jezičnih vještina, gramatike, vokabulara, kulture i međukulturne komunikacijske kompetencije 7. Izabrati prikladne suvremene metode i postupke poučavanja i vrednovanja 8. Samostalno planirati/kreirati i izvoditi nastavnu jedinicu 9. Primijeniti načine ispravljanja jezičnih pogrešaka 10. Refleksivno raspravljati o nastavnome satu 11. Objasniti relevantnost istraživanja usvajanja engleskoga kao drugoga jezika za teoriju i praksu poučavanja engleskoga kao stranoga jezika |
| NAPREDNO JEZIKOSLOVLJE ZA ANGLISTE | 1. Opisati i objasniti proces usvajanja prvog jezika 2. Opisati i objasniti proces usvajanja drugoga jezika 3. Opisati i objasniti proces usvajanja engleskoga kao drugoga jezika 4. Objasniti sličnosti i razlike engleskog i hrvatskog jezičnog sustava korištenjem lingvističke terminologije 5. Prepoznati i razlikovati sociolingvističke specifičnosti između različitih zemalja engleskog govornog područja 6. Opisati i objasniti fenomen engleskog kao globalnog jezika 7. Opisati i objasniti temelje psiholingvistike i njezinih poveznica s poučavanjem engleskoga jezika |
| AKADEMSKE I SISTEMSKE VJEŠTINE | 1. Tražiti, obraditi, analizirati i prezentirati informacije iz različitih izvora 2. Koristiti se relevantnom primarnom i sekundarnom literaturom na akademski prikladan način (akademska čestitost) 3. Primijeniti relevantne tehnologije u nastavnom procesu 4. Samostalno oblikovati pisane tekstove različitih vrsta |
Izborni skupovi ishoda učenja
| Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
|---|---|
| KULTUROLOŠKE SPECIFIČNOSTI ZEMALJA ENGLESKOG GOVORNOG PODRUČJA (UJEDINJENO KRALJEVSTVO I ZEMLJE COMMONWEALTHA; REPUBLIKA IRSKA; SJEDINJENE AMERIČKE DRŽAVE) | 1. Razlikovati i objasniti jezične i kulturne implikacije 2. Opisati osnove ustroja društva (politika, obrazovanje, gospodarstvo, ekologija i druge relevantne i aktualne teme) u različitim zemljama engleskog govornog područja 3. Prepoznati i dekonstruirati stereotipe o Britaniji, Irskoj i SAD-u te ostalim zemljama engleskog govornog područja 4. Prepoznati i objasniti jezične i kulturne razlike između različitih zemalja engleskog govornog područja 5. Opisati osnovne osobine popularnih i masovnih medija engleskog govornog područja 6. Razlikovati i primijeniti stare i nove medije u nastavi engleskog jezika 7.Objasniti i primijeniti principe interkulturalne komunikacije 8. Analizirati i vrednovati sadržaje udžbenika s kulturološkog gledišta |
| SPECIFIČNE NAPREDNE KOMPETENCIJE VEZANE ZA NASTAVU KNJIŽEVNOSTI NA ENGLESKOM JEZIKU | 1. Objasniti poetička obilježja pojedinih razdoblja i autora 2. Interpretirati književna djela različitih razdoblja primjenjujući tehniku pomnog čitanja 3. Interpretirati književna djela stavljanjem u društveno-povijesni kontekst 4. Razlikovati i objasniti jezične i kulturne specifičnosti djela različitih razdoblja 5. Odabrati i upotrijebiti kraća djela i ulomke dužih književnih djela u izradi nastavnog plana sukladno dobi i razini poznavanja engleskoga jezika ciljane skupine |
| KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE | 1. Koristiti argumente u raspravi i obrazlaganju 2. Držati prezentacije na zadanu temu 3. Izraziti kritički stav na određenu temu; u određenoj situaciji; u okviru diskusije 4. Primijeniti retoričke vještine u usmenom izražavanju |
Razina znanja jezika stečena po završetku studija
| Studij | Razina po ZEROJ-u |
|---|---|
| Diplomski studij engleskoga jezika i književnosti – nastavnički smjer | C2 |
Studijski programi
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2025./2026.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2018./2019.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2014./2015.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2013./2014.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2012./2013.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2011./2012.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2010./2011.