Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Engleski jezik i književnost (dvopredmetni) – nastavnički modul |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
ECTS | 60 |
Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra edukacije engleskog jezika i književnosti (univ. mag. educ. philol. angl.) |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada i obrana diplomskog rada |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Nakon završena sveučilišnog diplomskog studija Engleski jezik i književnost (dvopredmetni) – nastavnički modul moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima. |
Mogućnosti zaposlenja | Nakon završetka diplomskog studija studenti stječu kompetencije koje ih osposobljavaju za poučavanje engleskog kao stranog jezika u obrazovnim ustanovama u Republici Hrvatskoj. |
Popis predmeta
1. godina | |||
I. semestar | II. semestar | ||
Usvajanje drugoga jezika | 3 ECTS | Uvod u učenje i poučavanje engleskoga jezika | 3 ECTS |
Engleski kao globalni jezik | 3 ECTS | Usvajanje engleskoga kao drugoga jezika | 3 ECTS |
Edukacijska psihologija 1 – Psihologija učenja i poučavanje | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Didaktika 1 | 2 ECTS (4 ECTS)* |
Opća pedagogija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Edukacijska psihologija 2 – Individualne razlike i razredne interakcije | 2 ECTS(4 ECTS)* |
Osnove jezične kulture | 1,5 ECTS (3 ECTS)* | Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 2 ECTS (4 ECTS)* |
Razvojna psihologija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Izborni predmet Nastavničkog modula/ Predmet uže struke s metodičkim kompetencijama | 3 ECTS |
2. godina | |||
III. semestar | IV. semestar | ||
Uvod u psiholingvistiku | 3 ECTS | Nastavna praksa | 3 ECTS |
Metodika nastave engleskoga jezika | 4 ECTS | Provjera i procjena znanja stranoga jezika | 3 ECTS |
Praktikum: Nastava engleskoga jezika | 3 ECTS | Izborni predmet | 3 ECTS |
Didaktika 2 | 2 ECTS (4 ECTS)* | Diplomski rad | 6 ECTS |
Izborni predmet Nastavničkog modula/ Predmet uže struke s metodičkim kompetencijama | 3 ECTS | ||
* NAPOMENA: U zagradama je prikazan broj ECTS-a pojedinog obaveznog predmeta Nastavničkog modula, od čega se polovica dodjeljuje svakom pojedinom studiju u dvopredmetnoj kombinaciji. |
Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
Jezici u kontaktu | 3 ECTS |
Poučavanje književnosti | 3 ECTS |
Usvajanje prvoga jezika | 3 ECTS |
Metodologija istraživanja | 3 ECTS |
Dvojezično usvajanje prvoga jezika | 3 ECTS |
Kultura medija | 3 ECTS |
Integrirano poučavanje jezika i sadržaja – CLIL | 3 ECTS |
Izborni predmeti Nastavničkog modula | |
Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
Didaktička dokimologija | 3 ECTS |
Država, prava, zajednica, pojedinac | 3 ECTS |
Evolucija i vrijednosti | 3 ECTS |
Filozofija odgoja | 3 ECTS |
Govorništvo | 3 ECTS |
Kritičko mišljenje za nastavnike | 3 ECTS |
Metode učinkovitog učenja | 3 ECTS |
Metodologija istraživanja u obrazovanju | 4 ECTS |
Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
Neuroznanost i obrazovanje | 3 ECTS |
Obrazovanje i održivi razvoj | 3 ECTS |
Poučavanje i učenje stranoga jezika u ranoj školskoj dobi | 3 ECTS |
Obitelji i djeca u riziku | 3 ECTS |
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo | 3 ECTS |
Pedagoška komunikacija | 4 ECTS |
Podrška učenicima s teškoćama u redovnoj nastavi | 3 ECTS |
Poticanje kreativnosti u nastavi | 3 ECTS |
Primjena računala u nastavi | 3 ECTS |
Psihologija darovitih učenika | 3 ECTS |
Psihologija roditeljstva | 3 ECTS |
Sociologija obrazovanja | 3 ECTS |
Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
Školska pedagogija | 3 ECTS |
Školski menadžment | 3 ECTS |
Znanstveno mišljenje | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
SPECIFIČNE KOMPETENCIJE VEZANE ZA NASTAVU ENGLESKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI | 1. Analizirati, opisati i primijeniti temeljne principe poučavanja engleskoga jezika 2. Objasniti poveznice između poučavanja engleskoga jezika i primijenjene lingvistike 3. Pripremiti nastavni plan sukladno dobi i razini poznavanja engleskoga jezika ciljane skupine 4. Objasniti poveznice između poučavanja engleskoga jezika i engleskoga kao međunarodnoga jezika 5. Opisati i objasniti problematiku vrednovanja nastavnog procesa 6. Objasniti i primijeniti stečena znanja i vještine pri poučavanju receptivnih i produktivnih jezičnih vještina, gramatike, vokabulara, kulture i međukulturne komunikacijske kompetencije 7. Izabrati prikladne suvremene metode i postupke poučavanja i vrednovanja 8. Samostalno planirati/kreirati i izvoditi nastavnu jedinicu 9. Primijeniti načine ispravljanja jezičnih pogrešaka 10. Refleksivno raspravljati o nastavnome satu 11. Objasniti relevantnost istraživanja usvajanja engleskoga kao drugoga jezika za teoriju i praksu poučavanja engleskoga kao stranoga jezika |
NAPREDNO JEZIKOSLOVLJE ZA ANGLISTE | 1. Opisati i objasniti proces usvajanja prvog jezika 2. Opisati i objasniti proces usvajanja drugoga jezika 3. Opisati i objasniti proces usvajanja engleskoga kao drugoga jezika 4. Objasniti sličnosti i razlike engleskog i hrvatskog jezičnog sustava korištenjem lingvističke terminologije 5. Prepoznati i razlikovati sociolingvističke specifičnosti između različitih zemalja engleskog govornog područja 6. Opisati i objasniti fenomen engleskog kao globalnog jezika 7. Opisati i objasniti temelje psiholingvistike i njezinih poveznica s poučavanjem engleskoga jezika |
AKADEMSKE I SISTEMSKE VJEŠTINE | 1. Tražiti, obraditi, analizirati i prezentirati informacije iz različitih izvora 2. Koristiti se relevantnom primarnom i sekundarnom literaturom na akademski prikladan način (akademska čestitost) 3. Primijeniti relevantne tehnologije u nastavnom procesu 4. Samostalno oblikovati pisane tekstove različitih vrsta |
Izborni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
KULTUROLOŠKE SPECIFIČNOSTI ZEMALJA ENGLESKOG GOVORNOG PODRUČJA (UJEDINJENO KRALJEVSTVO I ZEMLJE COMMONWEALTHA; REPUBLIKA IRSKA; SJEDINJENE AMERIČKE DRŽAVE) | 1. Razlikovati i objasniti jezične i kulturne implikacije 2. Opisati osnove ustroja društva (politika, obrazovanje, gospodarstvo, ekologija i druge relevantne i aktualne teme) u različitim zemljama engleskog govornog područja 3. Prepoznati i dekonstruirati stereotipe o Britaniji, Irskoj i SAD-u te ostalim zemljama engleskog govornog područja 4. Prepoznati i objasniti jezične i kulturne razlike između različitih zemalja engleskog govornog područja 5. Opisati osnovne osobine popularnih i masovnih medija engleskog govornog područja 6. Razlikovati i primijeniti stare i nove medije u nastavi engleskog jezika 7.Objasniti i primijeniti principe interkulturalne komunikacije 8. Analizirati i vrednovati sadržaje udžbenika s kulturološkog gledišta |
SPECIFIČNE NAPREDNE KOMPETENCIJE VEZANE ZA NASTAVU KNJIŽEVNOSTI NA ENGLESKOM JEZIKU | 1. Objasniti poetička obilježja pojedinih razdoblja i autora 2. Interpretirati književna djela različitih razdoblja primjenjujući tehniku pomnog čitanja 3. Interpretirati književna djela stavljanjem u društveno-povijesni kontekst 4. Razlikovati i objasniti jezične i kulturne specifičnosti djela različitih razdoblja 5. Odabrati i upotrijebiti kraća djela i ulomke dužih književnih djela u izradi nastavnog plana sukladno dobi i razini poznavanja engleskoga jezika ciljane skupine |
KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE | 1. Koristiti argumente u raspravi i obrazlaganju 2. Držati prezentacije na zadanu temu 3. Izraziti kritički stav na određenu temu; u određenoj situaciji; u okviru diskusije 4. Primijeniti retoričke vještine u usmenom izražavanju |
Razina znanja jezika stečena po završetku studija
Studij | Razina po ZEROJ-u |
---|---|
Diplomski studij engleskoga jezika i književnosti – nastavnički smjer | C2 |
Studijski programi
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2018./2019.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2014./2015.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2013./2014.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2012./2013.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2011./2012.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2010./2011.