Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Povijest umjetnosti (dvopredmetni) – nastavnički modul |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
ECTS | 60 |
Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra edukacije povijesti umjetnosti (univ. mag. educ. hist. art.) |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada i obrana diplomskog rada |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Nakon završena sveučilišnog diplomskog studija Povijest umjetnosti (dvopredmetni) – nastavnički smjer moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima. |
Mogućnosti zaposlenja | Nastavnik likovne umjetnosti |
Popis predmeta
1. godina | |||
I. semestar | II. semestar | ||
Metode istraživanja i prezentacije vizualnih umjetnosti | 3 ECTS | Interpretativne strategije umjetnosti i kulturneparadigme | 3 ECTS |
Povijest zaštite kulturnih dobara | 3 ECTS | Metodologija analize, dokumentiranja i interpretacije kulturnog dobra | 3 ECTS |
Edukacijska psihologija 1 – Psihologija učenja i poučavanje | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Didaktika 1 | 2 ECTS (4 ECTS)* |
Opća pedagogija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Edukacijska psihologija 2 – Individualne razlike i razredne interakcije | 2 ECTS (4 ECTS)* |
Osnove jezične kulture | 1,5 ECTS (3 ECTS)* | Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 2 ECTS (4 ECTS)* |
Razvojna psihologija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Izborni predmet | 3 ECTS |
2. godina | |||
III. semestar | IV. semestar | ||
Metodika nastave povijesti umjetnosti | 4 ECTS | Praktikum metodike nastave povijesti umjetnosti | 3 ECTS |
Teorije umjetnosti 20. stoljeća | 3 ECTS | Muzeologija | 3 ECTS |
Ikonologija | 3 ECTS | Metode istraživanja i prezentacije arhitekture i urbanizma | 3 ECTS |
Didaktika 2 | 2 ECTS (4 ECTS)* | Diplomski rad | 6 ECTS |
Izborni predmet | 3 ECTS | ||
* NAPOMENA: U zagradama je prikazan broj ECTS-a pojedinog obaveznog predmeta Nastavničkog modula, od čega se polovica dodjeljuje svakom pojedinom studiju u dvopredmetnoj kombinaciji. |
Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
Metode aktivnog učenja u nastavi likovne umjetnosti | 3 ECTS |
Nastava Likovne umjetnosti u muzeju | 3 ECTS |
Studentsko mentoriranje u nastavi PU | 3 ECTS |
Srednjovjekovno zidno slikarstvo u nastavi likovne umjetnosti | 3 ECTS |
Metode interpretacije graditeljske industrijske baštine | 3 ECTS |
Graditeljska baština 20. st. u Rijeci – metode istraživanja i prezentacije | 3 ECTS |
Umjetnost Bizanta i islama u nastavi likovne umjetnosti | 3 ECTS |
Klasična umjetnost i barok u nastavi | 3 ECTS |
Kulturni krajolik kao sadržaj u nastavi likovne umjetnosti | 3 ECTS |
Kontekstualna analiza slikarstva ranog novog vijeka u nastavi I | 3 ECTS |
Hrvatska urbana baština | 3 ECTS |
Problemi zaštite i očuvanja urbanističke baštine u regiji | 3 ECTS |
Tema venecijanske oltarne pale u nastavi | 3 ECTS |
Aktivnost izvan studijskog programa(za dodatne ECTS bodove) | 1-3 ECTS |
Strategije vizualne kulture nakon modernizma | 3 ECTS |
Povijesni arhitektonski sklopovi 19. i 20. st. – aktualne teme i recentne obnove u Rijeci | 3 ECTS |
Izborni predmeti Nastavničkog modula | |
Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
Didaktička dokimologija | 3 ECTS |
Država, prava, zajednica, pojedinac | 3 ECTS |
Evolucija i vrijednosti | 3 ECTS |
Filozofija odgoja | 3 ECTS |
Govorništvo | 3 ECTS |
Kritičko mišljenje za nastavnike | 3 ECTS |
Metode učinkovitog učenja | 3 ECTS |
Metodologija istraživanja u obrazovanju | 4 ECTS |
Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
Neuroznanost i obrazovanje | 3 ECTS |
Obrazovanje i održivi razvoj | 3 ECTS |
Poučavanje i učenje stranoga jezika u ranoj školskoj dobi | 3 ECTS |
Obitelji i djeca u riziku | 3 ECTS |
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo | 3 ECTS |
Pedagoška komunikacija | 4 ECTS |
Podrška učenicima s teškoćama u redovnoj nastavi | 3 ECTS |
Poticanje kreativnosti u nastavi | 3 ECTS |
Primjena računala u nastavi | 3 ECTS |
Psihologija darovitih učenika | 3 ECTS |
Psihologija roditeljstva | 3 ECTS |
Sociologija obrazovanja | 3 ECTS |
Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
Školska pedagogija | 3 ECTS |
Školski menadžment | 3 ECTS |
Znanstveno mišljenje | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
POZNAVANJE STRUKE POVIJESTI UMJETNOSTI | 1. Odabrati relevantne likovne primjere važne za razumijevanje određene umjetničke pojave ili likovnoga problema 2. Povezivati i koristiti razne pristupe istraživanja i analize umjetničkoga djela za potrebe nastave likovne umjetnosti 3. Objasniti i interpretirati društveno-povijesni kontekst umjetničkih djela i pojava u nastavi likovne umjetnosti 4. Objasniti i koristiti stručne povijesno-umjetničke termine u sadržajima nastave likovne umjetnosti |
POZNAVANJE I KORIŠTENJE METODA I OBLIKA RADA U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI | 1. Opisati, analizirati i primijeniti različite oblike i metode rada u nastavi likovne umjetnosti, usklađene sa suvremenim pristupima i zahtjevima učenja i poučavanja 2. Procijeniti i primijeniti odgovarajuću metodu i oblik rada s obzirom na određeni nastavni sadržaj i dobnu skupinu učenika 3. Predložiti, planirati, osmisliti i provesti različite modele projektne, istraživačke i terenske nastave iz sadržaja likovne umjetnosti, vizualne kulture i s njima povezanih međudisciplinarnih sadržaja 4. Predložiti nove pristupe učenju i poučavanju odabranih nastavnih sadržaja likovne umjetnosti 5. Koristiti rezultate istraživanja drugih znanstvenih disciplina u izlaganju i analizi sadržaja iz povijesti umjetnosti, zaštite kulturne baštine i vizualne kulture |
POZNAVANJE I OBLIKOVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNIH CILJEVA I ISHODA UČENJA U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI I EVALUACIJA UČENIČKIH POSTIGNUĆA | 1. Definirati odgojno-obrazovne ciljeve učenja i poučavanja s obzirom na sadržaj predmeta Likovna umjetnost i potrebe pojedinih nastavnih cjelina 2. Definirati odgojno-obrazovne ishode učenja i poučavanja s obzirom na sadržaj predmeta Likovna umjetnost i potrebe pojedinih nastavnih cjelina 3. Opisati i analizirati različite taksonomske modele te kritički evaluirati njihovu primjenjivost u nastavi Likovne umjetnosti 4. Samostalno napisati primjer izvedbenoga nastavnoga plana i programa korištenjem odgovarajućih odgojno-obrazovnih ciljeva i ishoda u nastavi likovne umjetnosti 5. Kreirati, provesti i preispitati različite oblike usmene i pismene provjere i evaluacije učeničkih znanja i postignuća u sklopu učioničke i izvan učioničke nastave likovne umjetnosti 6. Koristiti osnovni dokument praćenja izvedene nastave likovne umjetnosti u srednjoj školi (imenik, e-imenik) |
IZVOĐENJE UČIONIČKE I IZVANUČIONIČKE NASTAVNE PRAKSE | 1. Osmisliti, pripremiti i izvoditi nastavu likovne umjetnosti u gimnazijama te nastavu srodnih teorijskih predmeta u strukovnim i umjetničkim školama 2. Planirati i provesti muzejsko-edukacijske projekte i projekte valorizacije kulturne baštine u nastavi likovne umjetnosti 3. Osmisliti i izvesti nastavu likovne umjetnosti u muzejskim i galerijskim institucijama, javnim prostorima i na kulturnim dobrima 4. Osmisliti, pripremiti i izvoditi nastavu likovne umjetnosti u gimnazijama te nastavu srodnih teorijskih predmeta u strukovnim i umjetničkim školama |
IZVOĐENJE IZVANNASTAVNE PEDAGOŠKE PRAKSE | 1. Osmisliti, pripremiti i izvesti edukativne radionice i vodstva iz područja likovne umjetnosti u muzejskim i galerijskim prostorima 2. Osmisliti, pripremiti i izvesti edukativne radionice i vodstva u kontekstu upoznavanja kulturne baštine 3. Osmisliti i koristiti različite metode medijacije umjetničkih djela 4. Planirati i izvoditi stručne poslove primjerene razine odgovornosti u kulturnim i javnim institucijama, medijima te u turizmu |
POZNAVANJE I KORIŠTENJE DOKUMENATA I TEHNOLOGIJA SPECIFIČNIH ZA NASTAVNI RAD | 1. Opisati, analizirati i kritički prosuditi domaće i inozemne dokumente relevantne za predmet Likovna umjetnost i ostale srodne predmete u strukovnim i umjetničkim školama 2. Koristiti stručnu literaturu na hrvatskom i jednom svjetskom jeziku 3. Koristiti i demonstrirati različita nastavna sredstva i pomagala u nastavi likovne umjetnosti 4. Koristiti suvremene metode prezentacije umjetničkih djela i pojava 5. Predložiti, osmisliti i samostalno oblikovati metodički promišljene i didaktički poticajne nastavne materijale i zadatke 6. Osmisliti i samostalno oblikovati didaktičko-metodičku pripremu za izvođenje nastave likovne umjetnosti |
GENERIČKI ISHODI | 1. Demonstrirati visoku profesionalnu predanost i etički pristup u nastavničkom pozivu, u radu s učenicima i nastavnicima 2. informatička pismenost 3. pasivno korištenje stranog jezika 4. usmeno i pismeno izražavanje 5. postavljanje i izvršavanje planova 6. učinkovito korištenje vremena 7. vještine prilagođavanja 8. rad u timu 9. dobro poznavanje opće kulture 10. komunikacijske i interpersonalne vještine 11. kritičko razmišljanje 12. rješavanje problema 13. inicijativa i samostalnost u radu 14. sposobnost analize i sinteze 15. sposobnost donošenja odluka 16. sposobnost kritike i samokritike 17. sposobnost rada u interdisciplinarnom timu |
Studijski programi
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2014./2015.