Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Talijanski jezik i književnost (dvopredmetni) – nastavnički modul |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
ECTS | 60 |
Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra edukacije talijanskog jezika i književnosti (univ. mag. educ. philol. ital.) |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada i obrana diplomskog rada |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Nakon završena sveučilišnog diplomskog studija Talijanski jezik i književnost (dvopredmetni) – nastavnički modul moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima u Hrvatskoj i inozemstvu. |
Mogućnosti zaposlenja | Magistrima Talijanskoga jezika i književnosti nudi se mogućnost jezičnog posredovanja i mogućnost zapošljavanja na hrvatskom, talijanskom i općenito europskom tržištu rada u okviru novinarstva, izdavaštva, uredništva, kulturnog menadžmenta, kulturne politike, upravljanja kulturnim resursima te na drugim poslovima koji pretpostavljaju posjedovanje odgovarajućih znanja iz širega kruga humanističkih i društvenih disciplina, gospodarskih institucija, diplomatskih i konzularnih predstavništava. Na studiju talijanskoga jezika i književnosti student stječe osnovne kompetencije za obavljanje prevodilačkih poslova. Posebno, završetkom nastavničkoga modula studija stječe se mogućnost zapošljavanja u prosvjeti i obrazovanju na području Republike Hrvatske. Magistri edukacije talijanskog jezika i književnosti diplomom stječu mogućnost rada u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. |
Popis predmeta
1. godina | |||
I. semestar | II. semestar | ||
Usmena i pismena kompetencija 1 (opći jezik i jezici struka) | 3 ECTS | Talijanska književnost | 3 ECTS |
Edukacijska psihologija 1 – Psihologija učenja i poučavanje | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Didaktika 1 | 2 ECTS (4 ECTS)* |
Opća pedagogija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Edukacijska psihologija 2 – Individualne razlike i razredne interakcije | 2 ECTS(4 ECTS)* |
Osnove jezične kulture | 1,5 ECTS (3 ECTS)* | Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 2 ECTS (4 ECTS)* |
Razvojna psihologija | 2,5 ECTS (5 ECTS)* | Izborni predmet struke | 3 ECTS |
Izborni predmet struke | 3 ECTS | Izborni predmet Nastavničkog modula | 3 ECTS |
2. godina | |||
III. semestar | IV. semestar | ||
Metodika nastave talijanskoga jezika i književnosti | 4 ECTS | Stručna praksa: metodički praktikum iz predmeta Metodika nastave talijanskoga jezika i književnosti | 3 ECTS |
Talijanska književnost Istre i Hrvatskoga primorja | 3 ECTS | Teorija i praksa prevođenja | 3 ECTS |
Didaktika 2 | 2 ECTS (4 ECTS)* | Izborni predmet struke | 3 ECTS |
Izborni predmet struke | 3 ECTS | Izrada diplomskoga rada | 6 ECTS |
Izborni predmet Nastavničkog modula | 3 ECTS | ||
* NAPOMENA: U zagradama je prikazan broj ECTS-a pojedinog obaveznog predmeta Nastavničkog modula, od čega se polovica dodjeljuje svakom pojedinom studiju u dvopredmetnoj kombinaciji. |
Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
Povijest talijanske civilizacije s posebnim osvrtom na lokalnu baštinu | 3 ECTS |
Opća filozofija i povijest talijanske filozofije | 3 ECTS |
Kulturna geografija Apeninskog poluotoka | 3 ECTS |
NM Kritičko mišljenje za nastavnike | 3 ECTS |
Opća lingvistika | 3 ECTS |
Talijanski jezik i mediji | 3 ECTS |
Osnove terminologije u tehničkim znanostima | 3 ECTS |
Talijanski jezici struka | 3 ECTS |
Latinski jezik i književnost | 3 ECTS |
Estetika | 3 ECTS |
Osvaldo Ramous u kontekstu | 3 ECTS |
Talijanska dramska književnost i kazalište | 3 ECTS |
Talijanska kinematografija | 3 ECTS |
Talijanska dijalektologija s posebnim osvrtom na fijumanski dijalekt | 3 ECTS |
Talijanska kultura u nastavi s posebnim osvrtom na lokalnu baštinu | 3 ECTS |
Aktivnost izvanstudijskog programa | 3 ECTS |
Izborni predmeti Nastavničkog modula | |
Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
Didaktička dokimologija | 3 ECTS |
Država, prava, zajednica, pojedinac | 3 ECTS |
Evolucija i vrijednosti | 3 ECTS |
Filozofija odgoja | 3 ECTS |
Govorništvo | 3 ECTS |
Kritičko mišljenje za nastavnike | 3 ECTS |
Metode učinkovitog učenja | 3 ECTS |
Metodologija istraživanja u obrazovanju | 4 ECTS |
Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
Neuroznanost i obrazovanje | 3 ECTS |
Obrazovanje i održivi razvoj | 3 ECTS |
Poučavanje i učenje stranoga jezika u ranoj školskoj dobi | 3 ECTS |
Obitelji i djeca u riziku | 3 ECTS |
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo | 3 ECTS |
Pedagoška komunikacija | 4 ECTS |
Podrška učenicima s teškoćama u redovnoj nastavi | 3 ECTS |
Poticanje kreativnosti u nastavi | 3 ECTS |
Primjena računala u nastavi | 3 ECTS |
Psihologija darovitih učenika | 3 ECTS |
Psihologija roditeljstva | 3 ECTS |
Sociologija obrazovanja | 3 ECTS |
Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
Školska pedagogija | 3 ECTS |
Školski menadžment | 3 ECTS |
Znanstveno mišljenje | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
Talijanska književnost u Italiji te Istri i Hrvatskom primorju | 1. navesti i opisati književne pravce u povijesti talijanske književnosti 2. opisati obilježja književnosti na talijanskom jeziku u Istri i Hrvatskom primorju 3. objasniti značaj pojedinih autora koji su u Istri i Hrvatskom primorju pisali na talijanskom jeziku te opisati obilježja njihovog stvaralaštva 4. analizirati i kritički interpretirati književne tekstove primjenom različitih interpretativnih paradigmi 5. objasniti različite kritičke pristupe tekstu |
Lingvistika i suvremeni talijanski jezik | 1. razlikovati i usporediti različite lingvističke teorijske modele 2. pravilno koristiti lingvistički metajezik 3. argumentirano iznositi znanstvene činjenice 4. pravilno primijeniti gramatičke strukture u usmenoj i pismenoj komunikaciji 5. napisati tekst srednje-visokog stupnja složenosti 6. pravilno koristiti frazeološke strukture 7. samostalno pretraživati mrežne stranice i interpretirati podatke 8. opisati određene metodološke pristupe jezičnim istraživanjima 9. jezično analizirati zadani tekst na svim razinama 10. pravilno koristiti različite jezične registre i stilove u pismenoj i usmenoj komunikaciji 11. razviti prijevodne vještine 12. na primjeren način prevesti stručne i tematske tekstove s hrvatskog na talijanski i s talijanskog na hrvatski jezik 13. objasniti pristupe teoriji prevođenja kroz povijest |
Metodika nastave talijanskog jezika i književnosti | 1. navesti, opisati i objasniti tipove nastavnih sati i obilježja ustroja nastavnih sati talijanskog jezika i/ili književnosti u osnovnoj i srednjoj školi 2. definirati bitne metodičke pojmove te njihovu primjenu u školi 3. objasniti osnove usvajanja i učenja jezika 4. primijeniti teorijska razmatranja o određenoj temi na konkretna samostalna istraživanja 5. objasniti različite tehnike, strategije i oblike nastavnog rada u poučavanju talijanskog jezika i književnosti 6. razlikovati i objasniti oblike nastavnog, izvannastavnog i izvanškolskog obrazovanja na primjeru talijanskog jezika i književnosti 7. analizirati i interpretirati izvedbe nastavnih sati iz talijanskog jezika i/ili književnosti 8. vrednovati izvedbu nastavnog sata talijanskoga jezika i/ili književnosti 9. izvesti nastavni sat talijanskog jezika i/ili književnosti u skladu s pravilima i smjernicama struke 10. sastaviti stručni metodički osvrt |
Izborni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
Talijanska povijest i kultura | 1. definirati i interpretirati osnovna obilježja i ličnosti različitih perioda talijanske povijesti 2. razložiti osnovne historiografske interpretacije povezane s talijanskom poviješću 3. povezati razdoblja talijanske povijesti s razvojem jezika i književnosti 4. opisati demografske, urbanističke, geopolitičke, ekonomske i sociološke aspekte Apeninskog poluotoka 5. opisati obilježja i specifičnosti talijanskih regija 6. klasificirati talijanske dijalekte 7. opisati glavna obilježja fijumanskog dijalekta 8. opisati glavna talijanska kulturna obilježja s posebnim osvrtom na likovnu i glazbenu umjetnost 9. objasniti ulogu talijanske kulture i njezinih najznačajnijih umjetnika u svijetu 10. pripremiti različite vrste tekstova za potrebe medijske industrije 11. usporediti temeljne elemente latinske morfologije s talijanskom 12. na primjeren način prevesti jednostavne rečenice s latinskog na talijanski 13. opisati povijest talijanskog kazališta i kinematografije 14. objasniti značaj pojedinih kazališnih i filmskih autora 15. analizirati dramsku strukturu i sadržaje najznačajnijih djela |
Filozofija | 1. opisati obilježja različitih filozofskih pravaca, posebno talijanskih filozofa 2. pravilno koristiti metajezik filozofskih disciplina 3. opisati različita filozofska stajališta kroz povijest 4. kritički obraditi i analizirati tekstove |
Talijanski jezici struka | 1. razlikovati jezike struka različitih disciplina 2. pravilno koristiti terminologiju pojedinog jezika struke 3. opisati obilježja pojedinog jezika struke 4. analizirati stručne tekstove 5. sastaviti stručne tekstove različitih razina složenosti |
Studijski programi
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2014./2015.