Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Povijest (dvopredmetni) – nastavnički modul |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
ECTS | 60 |
Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra edukacije povijesti (univ. mag. educ. hist.) |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada i obrana diplomskog rada |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Nakon završena sveučilišnog diplomskog studija Povijest (dvopredmetni) – nastavnički modul moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima. |
Mogućnosti zaposlenja | Rad u osnovnim i srednjim školama te na stručnim i pomoćnim (suradnik) poslovima u arhivima, muzejima, galerijama, zavičajnim zbirkama, djelatnostima za zaštitu kulturne baštine, medijskih djelatnosti i sl., kao i daljnji znanstveni i istraživački rad u okviru humanističkih i društvenih znanosti. |
Popis predmeta
1. godina | |||
I. semestar | II. semestar | ||
Osnove poučavanja povijesti | 3 ECTS | Arhivska građa u nastavi suvremene povijesti | 3 ECTS |
Razvojna psihologija | 2,5 ECTS (5 ECTS)** | Lokalna i zavičajna povijest u suvremenoj nastavi | 3 ECTS |
Edukacijska psihologija 1 – Psihologija učenja i poučavanje | 2,5 ECTS (5 ECTS)** | Didaktika 1 | 2 ECTS (4 ECTS)** |
Opća pedagogija | 2,5 ECTS (5 ECTS)** | Edukacijska psihologija 2 – Individualne razlike i razredne interakcije | 2 ECTS(4 ECTS)** |
Osnove jezične kulture | 1,5 ECTS (3 ECTS)** | Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 2 ECTS (4 ECTS)** |
Izborni kolegij* | 3 ECTS | Izborni kolegij* | 3 ECTS |
*Jedan izborni kolegij struke s nastavničkim kompetencijama ili izborni kolegij struke. | *Jedan izborni kolegij struke s nastavničkim kompetencijama ili izborni kolegij struke. | ||
**U zagradama je prikazan broj ECTS-a pojedinog obaveznog predmeta Nastavničkog modula, od čega se polovica dodjeljuje svakom pojedinom studiju u dvopredmetnoj kombinaciji. | |||
2. godina | |||
III. semestar | IV. semestar | ||
Osjetljive i kontroverzne teme u nastavi povijesti | 3 ECTS | Školska praksa | 3 ECTS |
Metodika nastave povijesti | 4 ECTS | Diplomski rad | 6 ECTS |
Didaktika 2 | 2 ECTS (4 ECTS)** | Izborni kolegij* | 3 ECTS |
Izborni kolegij* | 3 ECTS | Izborni kolegij* | 3 ECTS |
Izborni kolegij* | 3 ECTS | ||
*Jedan izborni kolegij struke s nastavničkim kompetencijama ili izborni kolegij struke. | *Jedan izborni kolegij struke s nastavničkim kompetencijama ili izborni kolegij struke. | ||
**U zagradama je prikazan broj ECTS-a pojedinog obaveznog predmeta Nastavničkog modula, od čega se polovica dodjeljuje svakom pojedinom studiju u dvopredmetnoj kombinaciji. | ***U III. i u IV. semestru 3 ECTS boda u kategoriji izbornih kolegija student može zamijeniti aktivnostima izvan studijskoga programa. Popis aktivnosti izvan studijskog programa putem kojih je moguće steći dodatne kompetencije propisat će se posebnim dokumentom pri Odsjeku za Odsjeku za povijest Filozofskoga fakulteta u Rijeci. |
Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
Povijest revolucija 19. i 20. stoljeća | 3 ECTS |
Društvena povijest Srednje i Jugoistočne Europe 19. i 20. stoljeća | 3 ECTS |
Vojna povijest 19. i 20. stoljeća | 3 ECTS |
Povijest historiografije | 3 ECTS |
Multietničnost gradova u suvremenoj povijesti | 3 ECTS |
Identiteti u ranosrednjovjekovnoj Europi | 3 ECTS |
Povijest Italije u 20. stoljeću | 3 ECTS |
Stanovništvo i okoliš u ranonovovjekovnoj Hrvatskoj | 3 ECTS |
Povijest nacionalnih ideologija i pokreta 19. i 20. stoljeća | 3 ECTS |
Grčko 4. st. pr. Kr. | 3 ECTS |
Povijest žena: ženski pokreti 19. i 20. stoljeća | 3 ECTS |
Historija seksualnosti modernog i suvremenog doba | 3 ECTS |
Povijest svjetskih religija | 3 ECTS |
Povijest helenizma | 3 ECTS |
Komparativna povijest Latinske Amerike 20. stoljeća | 3 ECTS |
Diplomatska povijest 19. i 20. stoljeća | 3 ECTS |
Hladnoratovsko doba i globalizacija | 3 ECTS |
Povijest politike europskih integracija | 3 ECTS |
Povijest socijalističke Jugoslavije | 3 ECTS |
Opća državnopravna povijest | 3 ECTS |
Politički i pravni aspekti moderne povijesti Zapadne Hrvatske u 20. stoljeću | 3 ECTS |
Povijest Rusije od Petra Velikog do pada komunizma | 3 ECTS |
Reformacija od krivovjerja do pravovjerja | 3 ECTS |
Izborni predmeti struke s nastavničkim kompetencijama | |
Antropologija u nastavi povijesti | 3 ECTS |
Holokaust u nastavi povijesti | 3 ECTS |
Srednjovjekovlje u nastavi 21. stoljeća | 3 ECTS |
Vrednovanje i ocjenjivanje u nastavi povijesti | 3 ECTS |
Aktivno učenje i kritičko mišljenje u nastavi povijesti | 3 ECTS |
Izborni predmeti Nastavničkog modula | |
Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
Didaktička dokimologija | 3 ECTS |
Država, prava, zajednica, pojedinac | 3 ECTS |
Evolucija i vrijednosti | 3 ECTS |
Filozofija odgoja | 3 ECTS |
Govorništvo | 3 ECTS |
Kritičko mišljenje za nastavnike | 3 ECTS |
Metode učinkovitog učenja | 3 ECTS |
Metodologija istraživanja u obrazovanju | 4 ECTS |
Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
Neuroznanost i obrazovanje | 3 ECTS |
Obrazovanje i održivi razvoj | 3 ECTS |
Poučavanje i učenje stranoga jezika u ranoj školskoj dobi | 3 ECTS |
Obitelji i djeca u riziku | 3 ECTS |
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo | 3 ECTS |
Pedagoška komunikacija | 4 ECTS |
Podrška učenicima s teškoćama u redovnoj nastavi | 3 ECTS |
Poticanje kreativnosti u nastavi | 3 ECTS |
Primjena računala u nastavi | 3 ECTS |
Psihologija darovitih učenika | 3 ECTS |
Psihologija roditeljstva | 3 ECTS |
Sociologija obrazovanja | 3 ECTS |
Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
Školska pedagogija | 3 ECTS |
Školski menadžment | 3 ECTS |
Znanstveno mišljenje | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
DRUŠTVENI, POLITIČKI, KULTUROLOŠKI I VJERSKI ODNOSI U POVIJESTI | 1. objasniti osnovne pojmove i probleme iz pojedinih povijesnih razdoblja svjetske i nacionalne povijesti 2. identificirati i usporediti značajne povijesne ličnosti iz društveno-političkog života iz svjetske i nacionalne povijesti 3. vrednovati i analizirati demografske, političke, diplomatske, geografske, društvene, kulturološke i vjerske utjecaje na život naroda i država u različitim razdobljima nacionalne i svjetske povijesti |
PRIMJENA ZNANJA I PROBLEMI POVIJESNE INTERPRETACIJE | 1. klasificirati i kritički analizirati događaje, promjene i procese iz političke, diplomatske, vojne, društvene, vjerske i kulturološke povijesti iz različitih razdoblja svjetske i nacionalne povijesti 2. interpretirati društveno-političke promjene, procese i događaje u pojedinim povijesnim razdobljima te dekonstruirati interpretacije u odnosu na primarne izvore 3. kritički zaključivati i argumentirano raspravljati o povijesnoj problematici kroz povijesna razdoblja |
HISTORIOGRAFIJA, METODOLOGIJA I ZNANSTVENO ISTRAŽIVANJE | 1. istraživati, samostalno obraditi i kritički analizirati političke, društvene, gospodarske, demografske i kulturološke teme iz svjetske i nacionalne povijesti 2. kritički analizirati i vrednovati povijesne izvore i historiografske tekstove te primijeniti različite metodologije za pisanje radova koje se koriste u istraživanju povijesne problematike 3. objasniti razvojni put historiografije do suvremenih gledišta te njezine smjerove, diskurse i škole 4. kombinirati metodologije koje se koriste u istraživanju različitih povijesnih tematika te uz samostalnu analizu povijesnih izvora i korištenje literature i sekundarnih izvora izraditi diplomski rad |
NASTAVNIČKE KOMPETENCIJE | 1. objasniti i razlikovati didaktičko-metodičku terminologiju 2. osmisliti i samostalno prezentirati pripremu za nastavu 3. objasniti i primijeniti metodologiju znanstvenih istraživanja i kritičku analizu povijesnih izvora u nastavi povijesti te objasniti razlike u interpretacijama i pripremiti učenike za njihova istraživanja 4. primijeniti osnovne postavke etičnosti u nastavi povijesti pokazujući pri tome toleranciju za različitosti 5. primijeniti metodologije koje se koriste u istraživanju didaktičkih tematika te uz samostalno korištenje literature i sekundarnih izvora izraditi diplomski rad |
Izborni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
OBRADE I INTERPRETACIJE RAZLIČITIH HISTORIOGRAFSKIH PROBLEMA I POVIJESNIH TEMA | 1. objasniti i klasificirati različite aspekte povijesnih tema iz svjetske i nacionalne povijesti 2. objasniti i razlikovati različite teorije u historiografiji vezanoj za određene povijesne teme i probleme istraživanja 3. primijeniti različite pristupe historiografiji i načine analize povijesnih izvora i njihove metodološke obrade |
Studijski programi
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2018./2019.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2016./2017.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2014./2015.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2013./2014.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2010./2011.
Izvedbeni plan – 2024./2025. – ljetni semestar