Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Hrvatski jezik i književnost (jednopredmetni) – nastavnički modul |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
ECTS | 120 |
Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti (univ. mag. philol. croat.) |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada i obrana diplomskog rada |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima. Studentima koji se nakon završetka diplomskoga studija hrvatskoga jezika i književnosti odluče za nastavak obrazovanja na Filozofskome fakultetu u Rijeci nudi se mogućnost upisa na doktorski studij Povijest i dijalektologija hrvatskoga jezika. |
Mogućnosti zaposlenja | Studij osposobljava za rad u školi, uredničkoj, književno‑kritičkoj, redaktorskoj i lektorskoj te novinarskoj praksi, zatim u protokolarnim poslovima, pri kultur(al)nom menadžmentu, službama odnosa s javnošću i sl. |
Popis predmeta
1. godina | |||
I. semestar | II. semestar | ||
Govorništvo | 3 ECTS | Osnove medijske pismenosti | 2 ECTS |
Književnost za djecu i mlade | 3 ECTS | Osnove poučavanja hrvatskoga jezika i književnosti | 4 ECTS |
Edukacijska psihologija 1 – Psihologija učenja i poučavanje | 5 ECTS | Tumačenje i analiza književnoga teksta | 3 ECTS |
Opća pedagogija | 5 ECTS | Didaktika 1 | 4 ECTS |
Razvojna psihologija | 5 ECTS | Edukacijska psihologija 2 – Individualne razlike i razredne interakcije | 4 ECTS |
Izborni predmet 1 | 3 ECTS | Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 4 ECTS |
Izborni predmet 2 | 3 ECTS | Izborni predmet 1 | 3 ECTS |
Izborni predmet Nastavničkog modula | 3 ECTS | Izborni predmet 2 | 3 ECTS |
Izborni predmet Nastavničkog modula | 3 ECTS | ||
2. godina | |||
III. semestar | IV. semestar | ||
Gramatika i komunikacija | 3 ECTS | Akademski diskurs i analiza znanstvenoga teksta | 3 ECTS |
Jezična baština | 3 ECTS | Čitanja suvremene hrvatske književnosti | 3 ECTS |
Književno-antropološka čitanja starije hrvatske književnosti | 3 ECTS | Hrvatski jezik i književnost u školskoj praksi | 3 ECTS |
Metodika jezičnog i književnog odgoja i obrazovanja | 5 ECTS | Priča i pričanje u nastavi | 2 ECTS |
Didaktika 2 | 4 ECTS | Izborni predmet 1 | 3 ECTS |
Izborni predmet 1 | 3 ECTS | Izborni predmet 2 | 3 ECTS |
Izborni predmet 2 | 3 ECTS | Izborni predmet Nastavničkog modula | 3 ECTS |
Izborni predmet Nastavničkog modula 1 | 3 ECTS | Diplomski rad | 10 ECTS |
Izborni predmet Nastavničkog modula 2 | 3 ECTS |
Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
Akademski diskurs i analiza znanstvenoga teksta | 3 ECTS |
Češki jezik (sustav i standard) | 3 ECTS |
Čitanja dramskoga teksta | 3 ECTS |
Čitanja suvremene hrvatske književnosti | 3 ECTS |
Čitanja svjetske književnosti | 3 ECTS |
Čitanje književnog djela | 3 ECTS |
Dijalektologija hrvatskoga jezika: akcentuacija | 3 ECTS |
Dijalektologija hrvatskoga jezika: leksikologija i leksikografija | 3 ECTS |
Dijalektologija hrvatskoga jezika: morfologija | 3 ECTS |
Dijalektologija hrvatskoga jezika: sintaksa | 3 ECTS |
Dramatologija | 3 ECTS |
Ekokritika | 3 ECTS |
Ekolingvistika | 3 ECTS |
Etika istraživanja u filologiji | 3 ECTS |
Frazeološka istraživanja | 3 ECTS |
Glagoljaštvo | 3 ECTS |
Hrvatska dijalektalna frazeologija | 3 ECTS |
Hrvatska književnost i društvo spektakla | 3 ECTS |
Hrvatski standardni jezik u 20. stoljeću | 3 ECTS |
Jezik elektroničkih medija | 3 ECTS |
Jezik javne komunikacije | 3 ECTS |
Jezik reklama | 3 ECTS |
Kamov u kontekstu | 3 ECTS |
Klimatska fikcija | 3 ECTS |
Književnost i društvo | 3 ECTS |
Književnost i pamćenje | 3 ECTS |
Književnost za djecu i mlade: istraživanje knjižničnoga fonda | 3 ECTS |
Kognitivna lingvistika | 3 ECTS |
Kritička hagiografija i srednjovjekovni svetački kultovi istočnojadranskih komuna | 3 ECTS |
Lektorske vježbe | 3 ECTS |
Lingvistika jezičnih dodira | 3 ECTS |
Makedonski jezik 6 | 3 ECTS |
Metatekstualnost u hrvatskom romanu | 3 ECTS |
Novije lingvističke teorije | 3 ECTS |
Od pergamene do digitalnog kodeksa | 3 ECTS |
Odabrane teme iz hrvatske književnosti 19. stoljeća | 3 ECTS |
Odabrane teme iz novije hrvatske književnosti | 3 ECTS |
Odabrane teme iz starije hrvatske književnosti | 3 ECTS |
Odabrane teme iz suvremene hrvatske književnosti | 3 ECTS |
Onomastika | 3 ECTS |
Osnove semiotike | 3 ECTS |
Poljska kinematografija | 3 ECTS |
Poljski jezik 6 | 3 ECTS |
Poljski jezik 7 | 3 ECTS |
Poljski jezik 8 | 3 ECTS |
Poljski jezik za nefilologe | 3 ECTS |
Pragmalingvistika | 3 ECTS |
Redaktura i lektura | 3 ECTS |
Roman u svjetskoj književnosti | 3 ECTS |
Starije hrvatsko jezikoslovlje | 3 ECTS |
Suvremena čakavska književnost | 3 ECTS |
Suvremena hrvatska dijalektalna književnost | 3 ECTS |
Suvremena hrvatska drama i kazalište | 3 ECTS |
Suvremena hrvatska sociolingvistička situacija | 3 ECTS |
Suvremena kajkavska književnost | 3 ECTS |
Suvremene književne teorije | 3 ECTS |
Suvremeni hrvatski popularni roman | 3 ECTS |
Tekst, značenje i komunikacija | 3 ECTS |
Televizijske serije | 3 ECTS |
Teorija jezične standardizacije | 3 ECTS |
Terensko istraživanje usmene književnosti | 3 ECTS |
Izborni predmeti Nastavničkog modula | |
Čitanje književnoga teksta u nastavi književnosti | 3 ECTS |
Čitateljski interesi i lektira | 3 ECTS |
Hrvatski kao drugi i strani jezik | 3 ECTS |
Leksikološke teme u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti | 3 ECTS |
Lirika u nastavi književnosti | 3 ECTS |
Literarne i novinarske učeničke družine | 3 ECTS |
Naglasna norma i uporaba u nastavi hrvatskoga jezika | 3 ECTS |
Psiholingvistički aspekti u nastavi jezika | 3 ECTS |
Sintaktičke teme u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti | 3 ECTS |
Teme iz povijesti hrvatskoga književnog jezika u nastavi hrvatskoga jezika | 3 ECTS |
Teorija književnosti u nastavi književnosti | 3 ECTS |
Filmska umjetnost u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti | 3 ECTS |
Bioetika i žensko pitanje | 3 ECTS |
Didaktička dokimologija | 3 ECTS |
Država, prava, zajednica, pojedinac | 3 ECTS |
Evolucija i vrijednosti | 3 ECTS |
Filozofija odgoja | 3 ECTS |
Govorništvo | 3 ECTS |
Kritičko mišljenje za nastavnike | 3 ECTS |
Metode učinkovitog učenja | 3 ECTS |
Metodologija istraživanja u obrazovanju | 3 ECTS |
Moralno rasuđivanje | 3 ECTS |
Neuroznanost i obrazovanje | 3 ECTS |
Obitelji i djeca u riziku | 3 ECTS |
Obrazovanje i održivi razvoj | 3 ECTS |
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo | 3 ECTS |
Pedagoška komunikacija | 3 ECTS |
Podrška učenicima s teškoćama u redovnoj nastavi | 3 ECTS |
Poticanje kreativnosti u nastavi | 3 ECTS |
Poučavanje i učenje stranoga jezika u ranoj školskoj dobi | 3 ECTS |
Primjena računala u nastavi | 3 ECTS |
Psihologija darovitih učenika | 3 ECTS |
Psihologija roditeljstva | 3 ECTS |
Sociologija obrazovanja | 3 ECTS |
Suvremene rasprave iz filozofije odgoja | 3 ECTS |
Školska pedagogija | 3 ECTS |
Školski menadžment | 3 ECTS |
Znanstveno mišljenje | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
Stilistika suvremenog hrvatskog standardnog jezika | 1. analizirati različite komunikacijske kontekste te ovladati stilskom prilagodbom općih stilskih standarda konkretnim komunikacijskim ciljevima 2. analizirati znanstveni i/ili stručni tekst s obzirom na njegove formalnojezične značajke, strukturu i organizaciju 3. propitivati odnos različitih diskursnih tipova spram normi standardnoga jezika te prepoznavati dopuštene odmake od zadanosti norme i tumačiti ih s obzirom na autorovu komunikacijsku namjeru 4. prepoznati tekstne tipove unutar akademskoga diskursa i opisati njihove značajke 5. demonstrirati sposobnost oblikovanja govorenih i pisanih tekstova poštujući zadane stilske standarde izražajnoga medija |
Jezična baština u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti | 1. interpretirati i vrjednovati izabrana reprezentativna djela na čakavskim, kajkavskim i štokavskim varijetetima u suvremenoj hrvatskoj književnosti te kritički preispitati izbor iz dijalektalne književnosti u suvremenim čitankama hrvatskoga jezika za osnovne škole 2. objasniti ulogu zavičajnoga jezika u komunikacijskoj kompetenciji učenika 3. kritički prosuditi metodologiju analize tekstova iz starijih razdoblja hrvatskoga jezika u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika |
Teorija književnosti | 1. protumačiti književnoteorijska učenja od ruskoga formalizma do novih medijskih teorija i teorija novih žanrovskih sustava 2. interpretirati književni predložak primjenom različitih interpretativnih paradigmi 3. objasniti interdisciplinarna teorijska polazišta metodičke primjene priče u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima |
Hrvatska i svjetska književnost | 1. opisati povijesni pregled svjetske književnosti za djecu i mlade koji će sistematizirati faze i razdoblja, vrste i dominantne teme te izdvojiti značajna djela i autore vodećih svjetskih književnost 2. interpretirati temeljnu lektiru s područja hrvatske književnosti za djecu i mlade 3. analizirati, interpretirati i usporediti tekstove hrvatske književnosti te im pristupiti kao antropološkim dokumentima 4. integrirati analizu književnih tekstova hrvatske književnosti sa stečenim znanjima iz drugih humanističkih i nekih društvenih disciplina 5. definirati sinkronijske i dijakronijske aspekte promjene odnosa književnost – društvo 6. interpretirati fenomene u hrvatskoj i svjetskoj književnosti vezane uz modernu i suvremenu književnost |
Medijska pismenost | 1. protumačiti pojmove i obilježja umjetničkoga medija (vizualnoga, glazbenoga, filmskoga/medijskoga, dramskoga/kazališnoga, književnoga) 2. analizirati različite medijske sadržaje te ulogu medija u društvu 3. oblikovati medijski tekst u skladu s jezično-komunikacijskom i medijskom pismenosti i kulturom ponašanja |
Metodički kolegiji | 1. koristiti se temeljnim metodičkim nazivljem u poučavanju hrvatskoga jezika i književnosti 2. odabrati i osmisliti postupke i aktivnosti kojima se razvijaju jezične vještine učenika te upućivati na strategije slušanja, govorenja, čitanja i pisanja 3. rabiti temeljne postupke u pripremi govorne interpretacije književnoga teksta 4. analitički i kritički promišljati te adekvatno koristiti postupke znanstvene i školske interpretacije 5. analizirati i evaluirati napredovanja učenika u stjecanju komunikacijske jezične kompetencije 6. sastaviti i argumentirano odabrati odgovarajuće nastavne materijale, metode i postupke poučavanja, nastavna sredstva i pomagala te socijalne oblike rada 7. opisati mogućnosti primjene svakodnevne priče u radu nastavnika/učitelja hrvatskoga jezika i književnosti 8. pripremati se i sudjelovati u svim oblicima jezičnoga i književnoga odgoja i obrazovanja, napose u izvođenju redovite nastave iz svih nastavnih područja školskoga predmeta Hrvatski jezik u osnovnoj i srednjoj školi |
Metodologija izrade diplomskoga rada iz hrvatskoga jezika i književnosti | 1. provesti znanstveno ili stručno istraživanje iz hrvatskoga jezika i književnosti 2. napisati znanstveni ili stručni rad prema propozicijama pisanja znanstvenih i stručnih radova u humanističkim znanostima |
Izborni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
Slavenski jezik | 1. koristiti se najmanje jednim slavenskim jezikom (poljskim, makedonskim, slovenskim) u slušanju, govorenju, čitanju i pisanju u skladu s određenim brojem odslušanih semestara 2. razumjeti različite slavenske kulture u prošlosti i sadašnjosti 3. utvrditi povezanost između šireg kulturnog konteksta, različitih usmenih književnih žanrova i umjetničke književnosti u sinkroniji i dijakroniji |
Studijski programi
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2016./2017.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2014./2015.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2013./2014.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2012./2013.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2010./2011.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2009./2010.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2008./2009.