Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Psihologija (jednopredmetni) |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
ECTS | 120 |
Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra psihologije (univ. mag. psych.) |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada diplomskog rada |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Doktorski studij iz psihologije |
Mogućnosti zaposlenja | Nakon diplomskog studija stječu se kompetencije nužne za obavljanje različitih aspekata psihološke djelatnosti ili daljnju edukaciju na poslijediplomskom studiju. Prema Zakonu o psihološkoj djelatnosti (Narodne novine br. 47/03) za obavljanje samostalne psihološke djelatnosti nužna je jednogodišnja praksa nakon koje se polaže stručni ispit. Nakon položenog stručnog ispita Hrvatska psihološka komora izdaje dopusnicu za samostalno obavljanje psihološke prakse. Jednogodišnja praksa nakon diplomskog studija je i kriterij za stjecanje Europske diplome psihologije. Ova praksa ne predviđa se kao dio akademskog studija. |
Popis predmeta
1. godina | |||
I. semestar | II. semestar | ||
Edukacijska psihologija | 6 ECTS | Grupe i socijalni utjecaj | 4 ECTS |
Psihologija ličnosti | 4 ECTS | Klinička procjena | 8 ECTS |
Psihologija odstupajućeg doživljavanja i ponašanja | 4 ECTS | Multivarijatna statistika | 6 ECTS |
Psihologija rada | 4 ECTS | Organizacijska psihologija | 6 ECTS |
Psihometrija | 6 ECTS | Izborni predmeti (do minimalno ukupno 30 ECTS u semestru) | 6 ECTS (2, 3 ili 4 ECTS po predmetu) |
Socijalna interakcija | 4 ECTS | ||
Izborni predmeti (do minimalno ukupno 30 ECTS u semestru) | 2 ECTS (2, 3 ili 4 ECTS po predmetu) | ||
2. godina | |||
III. semestar | IV. semestar | ||
Osnove savjetovanja i psihoterapije | 7 ECTS | Sudjelovanje u istraživanjima | 1 ECTS |
Praktikum iz konstrukcije i upotrebe testova | 7 ECTS | Izborni predmeti (do minimalno ukupno 30 ECTS u semestru) | 19 ECTS (2, 3 ili 4 ECTS po predmetu) |
Seminar izrade diplomskog rada | 4 ECTS | Izrada diplomskog rada | 10 ECTS |
Zdravstvena psihologija | 4 ECTS | ||
Izborni predmeti (do minimalno ukupno 30 ECTS u semestru) | 8 ECTS (2, 3 ili 4 ECTS po predmetu) | ||
NAPOMENA: U III. i u IV. semestru 3 ECTS boda u kategoriji izbornih predmeta student može zamijeniti aktivnostima izvan studijskog programa. Popis aktivnosti izvan studijskog programa putem kojih je moguće steći dodatne kompetencije propisan je i dostupan na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci. |
Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
Školski modul | |
Psihološko savjetovanje u školi | 3 ECTS |
Psihološko-edukacijski treninzi u školi | 3 ECTS |
Psihologija darovitih učenika | 3 ECTS |
Školska psihologija | 3 ECTS |
Organizacijski modul | |
Psihologija u marketingu | 3 ECTS |
Psihologija rukovođenja | 3 ECTS |
Organizacijski razvoj | 3 ECTS |
Klinički modul | |
Odabrana poglavlja iz neuropsihologije | 4 ECTS |
Razvojna psihopatologija | 3 ECTS |
Praksa iz kliničke psihologije | 3 ECTS |
Odabrana poglavlja iz kliničke psihologije: Slika tijeka, poremećaji hranjenja i pretilost | 4 ECTS |
Nastavnički modul (samo za studente psihologije) | |
Metodika poučavanja psihologije | 2 ECTS |
Metodološki praktikum poučavanja psihologije | 4 ECTS |
Nastavna praksa | 4 ECTS |
Kolegiji izvan modula | |
Primijenjena kognitivna psihologija | 3 ECTS |
Programiranje psihologijskih eksperimenata | 3 ECTS |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
Analiziranje obilježja pojedinaca, grupe i organizacije | 1. Objasniti i analizirati specifična obilježja pojedinaca, grupe i organizacije te razlikovati različite utjecaje na psihološko funkcioniranje pojedinaca ili grupe 2. Primijeniti odgovarajuće opće i specifične postupke procjene obilježja pojedinca, grupe i organizacije, poštujući etičke principe 3. Prepoznati višestruke perspektive u analizi obilježja pojedinca i grupe te objasniti i usporediti njihove uzajamne odnose 4. Integrirati spoznaje iz različitih perspektiva 5. Prepoznati i objasniti odstupajuća obilježja te ih na odgovarajući način procijeniti 6. Objasniti i analizirati suvremena dostignuća u odabranim područjima i temama |
Tumačenje psihičkih procesa i osobina u primijenjenim područjima psihologije | 1. Objasniti znanstvenu utemeljenost primijenjenih područja psihologije te njihove specifičnosti 2. Objasniti glavne fenomene i teorije u različitim primijenjenim područjima psihologije te ih kritički analizirati i vrednovati 3. Objasniti i analizirati psihološke procese i njihove specifičnosti u različitim kontekstima (npr. obrazovanju i školskom sustavu, radnoj organizaciji, zdravstvu) 4. Objasniti specifičnosti metodologije istraživanja u primijenjenim područjima psihologije 5. Primijeniti temeljna znanja i vještina u različitim područjima primijenjene psihologije |
Znanstveno istraživanje složenih problema iz psihologije i srodnih područja | 1. Primijeniti znanstveno rezoniranje i povezati teorijske spoznaje i dokaze 2. Isplanirati nacrt istraživanja, uz odgovarajuće metode, tehnike mjerenja i statističke postupke 3. Provesti istraživanje na temelju različitih metoda prikupljanja podataka (eksperimenti, opažanja, psihometrijska testiranja, upitnici, intervjui, terenska ispitivanja) 4. Analizirati podatke upotrebom prikladnih statističkih postupaka 5. Prikazati rezultate istraživanja te ih vrednovati i kritički razmatrati uz navođenje teorijske, praktične i metodološke i etičke utemeljenosti i ograničenja 6. Objasniti i primijeniti napredne statističke i psihometrijske analize te specijalizirane računalne programe i interpretirati rezultate |
Planiranje, realizacija i vrednovanje odgovarajućih psiholoških postupaka | 1. Planirati, razviti i organizirati odgovarajuće psihološke postupke na temelju postavljenih ciljeva, uz uvažavanje etičkih principa 2. Evaluirati psihološke postupke odgovarajućim metodama 3. Razviti usluge i proizvode temeljene na psihološkim teorijama i metodama, te ih evaluirati odgovarajućim metodama 4. Odrediti ciljeve u radu s korisnicima psiholoških usluga na temelju prikupljanja relevantnih podataka 5. Efikasno pismeno i usmeno dati povratnu informaciju korisnicima psihologijskih usluga 6. Učinkovito izraziti i interpretirati informacije u komunikaciji s korisnicima |
Izborni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
Primjena psihologijskih spoznaja u specifičnim područjima organizacijske, školske i kliničke psihologije | 1. Planirati i provesti različite postupke unutar organizacije (analiza radnog mjesta, profesionalna orijentacija i selekcija, procjena radne uspješnosti) 2. Planirati i provesti postupke za razvoj zaposlenika i organizacije (izobrazba i razvoj zaposlenika i rukovoditelja, aktivnosti pri organizacijskom razvoju, marketing) 3. Objasniti i analizirati obilježja osoba s različitim potrebama te primijeniti osnovne savjetodavne intervencije u radu s učenicima, roditeljima i nastavnicima 4. Osmisliti i provesti psihološko-edukacijske intervencije 5. Provesti postupke procjene obilježja pojedinca u specifičnom kliničkom kontekstu 6. Planirati i provesti preventivne programe i kliničke intervencije |
Studijski programi
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2018./2019.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2016./2017.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2014./2015.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2013./2014.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2012./2013.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2011./2012.