Opis studija
Naziv studija | Sveučilišni diplomski studij Povijest umjetnosti (dvopredmetni) – opći smjer |
Vrsta studija | Sveučilišni |
Trajanje | 2 godine (4 semestra) |
ECTS | 60 |
Akademski naziv | sveučilišni/a magistar/magistra povijesti umjetnosti (univ. mag. hist. art.) |
Naziv i šifra kvalifikacije u Registru HKO | – |
Način završetka studija | Položeni svi ispiti te izrada i obrana diplomskog rada |
Mogućnosti nastavka obrazovanja | Nakon završena sveučilišnog diplomskog studija Povijest umjetnosti (dvopredmetni) – opći modul moguć je nastavak obrazovanja na odgovarajućim doktorskim studijima. |
Mogućnosti zaposlenja | Kustos, muzejski suradnik u muzejima i galerijama, ravnateljski i menadžerski poslovi u tim ustanovama, poslovi konzervatora, zaštitara spomeničke baštine, istraživača, novinara, djelatnika u turizmu i sl. |
Popis studija
1. godina | |||
I. semestar | II. semestar | ||
Metodologija znanstvenog istraživanja | 3 ECTS | Metodologija analize i dokumentiranja kulturnog dobra | 4 ECTS |
Povijest zaštite kulturnih dobara | 4 ECTS | Interpretativne strategije umjetnosti i kulturne paradigme | 4 ECTS |
Komparativne vježbe vizualnog materijala | 3 ECTS | Avangarde | 3 ECTS |
Izborni predmet | 4 ECTS | Izborni predmet | 4 ECTS |
2. godina | |||
III. semestar | IV. semestar | ||
Teorije umjetnosti 20. stoljeća | 5 ECTS | Muzejsko-galerijska praksa | 3 ECTS |
Ikonologija | 3 ECTS | Skulptura: tehnike, metode interpretacije i atribucije | 3 ECTS |
Medijacija i kritika | 3 ECTS | Izborni predmet | 4 ECTS |
Izborni predmet | 4 ECTS | Diplomski rad | 6 ECTS |
Izborni predmeti (Ponuda i izvedba izbornih predmeta određuje se za svaku akademsku godinu izvedbenim planom studija) | |
Obala, otoci i zaleđe istočnog Jadrana u srednjem i ranom novom vijeku | ECTS 4 |
Venecijansko slikarstvo ranog novog vijeka: kontekstualna analiza I | ECTS 4 |
Metode popularizacije i upravljanja baštinom | ECTS 4 |
Povijesni i arhitektonski sklopovi 19. i 20. stoljeća – aktualne teme i recentne obnove u Rijeci | ECTS 4 |
Srednjovjekovno zidno slikarstvo | ECTS 4 |
Umjetnost Bizanta i islam | ECTS 4 |
Graditeljska baština 20.stoljeća u Rijeci | ECTS 4 |
Graditeljska industrijska baština | ECTS 4 |
Aktivnost izvan studijskog programa (za dodatne ECTS bodove) | ECTS 1-3 |
Strategije vizualne kulture nakon modernizma | ECTS 4 |
Venecijansko slikarstvo ranog novog vijeka: kontekstualna analiza II | ECTS 4 |
Ishodi studijskog programa
Obavezni skupovi ishoda učenja
Skup ishoda učenja studijskog programa | Pojedinačni ishodi studijskog programa |
---|---|
NAPREDNO POZNAVANJE PODRUČJA I RAZDOBLJA POVIJESTI UMJETNOSTI | 1. Definirati i klasificirati ključne stileme određenog umjetničkog djela ili pojave 2. Susljedno klasificirati teorijske teme, probleme i pristupe umjetničkim praksama tijekom povijesti umjetnosti 3. Interpretirati i kritički prosuditi koncepte oblikovne, značenjske i strukturne razine umjetničkih djela i pojava 4. Procijeniti i obrazložiti sličnosti i razlike među određenim povijesno-umjetničkim i teorijskim idejama u povijesno i teritorijalno razlučivim pojavama i razdobljima 5. Primijeniti napredna znanja i vještine iz područja povijesti i teorije umjetnosti 6. Izdvojiti i demonstrirati specifična znanja i vještine iz užih područja struke 7. Integrirati napredna znanja u složenije, pojedinačnim primjerima nadređene grupacije umjetničkih pojava 8. Koristiti i kritički prosuditi koncepte muzeologije, muzejsko-galerijske prakse i zaštite kulturne baštine |
NAPREDNO POZNAVANJE I KORIŠTENJE METODA POVIJESTI UMJETNOSTI | 1. Definirati i razlikovati povijesno-umjetničke metode analize i interpretacije umjetničkih djela i pojava na naprednoj razini 2. Opisati i preispitati sastavnice umjetničkih djela i pojava i integrirati ih u širi kulturni i društveni kontekst korištenjem prikladnih standardnih i inovativnih metodoloških alata povijesti i teorije umjetnosti 3. Prepoznati, klasificirati, odabrati i koristiti različite pristupe u metodologiji znanstvenog istraživanja 4. Provesti komparativnu analizu i argumentaciju na temelju promatranja i promišljanja umjetničkog djela 5. Razlikovati i koristiti metode evaluacije i medijacije umjetničkih djela |
NAPREDNO POZNAVANJE I KORIŠTENJE STRUČNE TERMINOLOGIJE | 1. Prepoznati, imenovati, objasniti i koristiti složenije i uže stručne povijesno-umjetničke termine 2. Primijeniti i demonstrirati složeniju i uže stručnu povijesno-umjetničku terminologiju u usmenom i pismenom obliku 3. Primijeniti specifičnu terminologiju iz područja muzeologije, zaštite kulturne baštine i osnovnih teorijskih apstrakcija (uopćenja) |
NAPREDNO POZNAVANJE I KORIŠTENJE PISANIH I VIZUALNIH IZVORA | 1. Kritički koristiti primarne i sekundarne pisane i vizualne izvore 2. Koristiti stručnu literaturu na hrvatskom i dva svjetska jezika |
NAPREDNA INTERPRETACIJA I KONTEKSTUALIZACIJA UMJETNIČKIH DJELA I POJAVA | 1. Kritički prosuđivati o kontekstu nastanka umjetničkih djela i pojava 2. Interpretirati umjetnička djela i pojave u kontekstima razvoja kulturnih identiteta 3. Demonstrirati naprednu razinu komunikacije utemeljene na relevantnim argumentima i interpretacijama 4. Vlastitim riječima kontekstualizirati umjetnička djela i pojave 5. Susljedno klasificirati teorijske teme, probleme i pristupe umjetničkim praksama tijekom povijesti umjetnosti 6. Demonstrirati primjere različitih normativnih i nenormativnih strategija interpretacije umjetničkih djela i pojava 7. Koristiti različite konceptualne teorijske metode interpretacije i prezentacije umjetničkih djela i pojava |
PROBLEMSKO RAZMIŠLJANJE I SAMOSTALNO ISTRAŽIVANJE | 1. Predvidjeti, preispitati i zastupati različite metodološke pristupe u povijesno-umjetničkom istraživanju 2. Izdvojiti i formulirati temu istraživanja i predvidjeti i planirati tijek stručnih i istraživačkih radova i postupka 3. Predložiti i planirati nove strateške pristupe u stručnim i istraživačkim radovima i postupcima 4. Zastupati i argumentirati adekvatne konceptualizacije o različitim temama, medijima i područjima povijesti i teorije umjetnosti |
UMREŽAVANJE I INTEGRIRANJE KOMPETENCIJA | 1. Izabrati i integrirati sadržaje, metode i terminologiju srodnih disciplina (povijest, arheologija, etnologija, kulturna antropologija, komparativna književnost, estetika, filologija i dr.) 2. Planirati i izvoditi stručne poslove primjerene razine odgovornosti u kulturnim i javnim institucijama i medijima te u turizmu 3. Planirati i izvoditi stručne poslove primjerene razine odgovornosti unutar multidisciplinarnog konteksta 4. Kritički procijeniti i koristiti interdisciplinarne i druge oblike međudisciplinarnih praksi i metoda u okviru vizualne kulture u području društveno humanističkih znanosti 5. Integrirati etičke stavove vezane u stručnom i istraživačkom radu u povijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu 6. Komunicirati integrirana znanja specijalističkoj i općoj javnosti |
GENERIČKI ISHODI | 1. informatička pismenost 2. pasivno korištenje dva strana jezika 3. usmeno i pismeno izražavanje 4. postavljanje i izvršavanje planova 5. učinkovito korištenje vremena 6. vještine prilagođavanja 7. rad u timu 8. dobro poznavanje opće kulture 9. razumijevanje i interpretacija kulturnih simbola i značenja 10. komunikacijske i interpersonalne vještine 11. kritičko mišljenje 12. rješavanje problema 13. inicijativa i samostalnost u radu 14. sposobnost analize i sinteze 15. sposobnost donošenja odluka 16. sposobnost kritike i samokritike 17. sposobnost rada u interdisciplinarnom timu |
Studijski programi
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2024./2025.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2023./2024.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2022./2023.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2021./2022.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2020./2021.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2019./2020.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2017./2018.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2015./2016.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2014./2015.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2013./2014.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2012./2013.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2010./2011.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2009./2010.
- za studente koji su upisali studij od akademske godine 2008./2009.